عروسی جان سه نفر را در خراسان جنوبی گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مراسم عروسی در شهرستان درمیان ۲۵ نفر را مبتلا به کرونا کرد و جان سه نفر را گرفت.

عروسی جان سه نفر را در خراسان جنوبی گرفت

کامبیز مهدی‌زاده فزود: به دنبال برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان درمیان با جمعیت ۹۳ نفر در تیر امسال، تعداد ۲۵ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد سه نفر سالمند، ۹ نفر میانسال و بقیه جوان و نوجوان بودند.

وی بیان کرد: متاسفانه سه نفر شامل ۲ مرد ۶۱ و ۶۶ ساله و یک زن ۵۳ ساله نیز جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موج پنجم کرونا به شدت در حال انتشار است و مردم برای سلامتی خود و خانواده از برگزاری و حضور در هرگونه مراسم جشن، عروسی، عزا و حتی دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.

وی ادامه داد: روبوسی کردن، دست دادن و در آغوش کشیدن معمولا در این فضاها اتفاق می‌افتد که سبب شیوع و شدت بیماری در جامعه می‌شود.

مهدی‌زاده گفت: استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب از مهمترین ارکان مراقبت و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

وی افزود: حتی کسانی که واکسن زده‌اند نباید خود را از ابتلا به کرونا مصون بدانند زیرا واکسن‌ها ممکن است بر انواع جدید ویروس کرونا اثر کمتری داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: آبریزش بینی، تب، سرفه، گلودرد و سردرد علایم شایع کرونای دلتا است که در این مرحله جوانان بیش از سالمندان مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: البته افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند ایمنی بالاتری نسبت به این نوع از کرونا خواهند داشت.

مهدی‌زاده افزود: انواع جهش یافته کرونا سرایت‌پذیری بالاتری دارند و برگزاری این گونه مراسم حتما افزایش شیوع کرونا را در بر خواهد داشت که قابل تامل و توجه است.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.