بررسی تاثیر طب سنتی در زندگی انسان ها و چیستی آن

پزشکان متخصص شاخه های پزشکی با روش های درمانی متنوعی به درمان بیماری ها اقدام می کنند اما در همه موارد امکان درمان بیماری ها وجود ندارد نه تنها بیماری های سخت و لاعلاج  بلکه در برخی افراد بیماری ساده ای نظیر سرماخوردگی ها یا عفونت های داخلی بدن،  درمان ها بی اثر خواهد بود اما به راستی علت چیست؟ در همین راستا در این مقاله، بررسی تاثیر طب سنتی در زندگی انسان ها و چیستی آن مورد بررسی قرار گرفته شده است.

بررسی تاثیر طب سنتی در زندگی انسان ها و چیستی آن

طب سنتی چیست؟

طب سنتی  شامل جنبه های پزشکی در علم و دانش سنتی  و گونه ای از پزشکی جایگزین  که بر اساس اخلاط چهارگانه است و مزاج بنیاد اساسی پزشکی سنتی ایرانی است . در جوامع  و نسل های مختلف قبل از دوران پزشکی مدرن شکل گرفته است. طب سنتی بر پایهٔ نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف است. استفاده از طب سنتی  در سیستم خدمات بهداشتی درمانی توصیه می شود و اخیرا برنامه استراتژیک توسعه و ترویج طب سنتی را منتشر کرده است.  طب سنتی آنلاین می تواند در هر لحظه پاسخگوی ما باشد.

طب سنتی نوعی دانش، مهارت و عملکردهایی بر اساس تئوری و تجربیات بومی فرهنگ های مختلف در جهت حفظ سلامتی، پیشگیری، تشخیص و درمان ناراحتی ها و مشکلات جسمی و روانی است.

طب سنتی در بسیاری از کشورها طب جایگزین یا طب مکمل نامیده می شود و قدمت چندین هزار سال دارد.

روش های مورد استفاده در طب سنتی کشورهای جهان بسیار متفاوت می باشد، حتی در برخی کشورها  طب سنتی به عنوان بخشی از سنت خود آن کشور نیست و هنوز با سیستم مراقبت سلامت آن کشور ادغام نشده است، اما در ایران طب سنتی برگرفته از سنت های درمانی گذشته است و قدمت بسیار زیادی دارد.

طب سنتی ایرانی از دو شاخه اصلی تئوری و علمی تشکیل شده است که شاخه تئوری در مورد تغییرات بدن و دلایل و نشانه های بیماری است در حالی که شاخه علمی طب سنتی بر دانش چگونگی حفظ سلامتی و بازگرداندن آن پس از بروز بیماری بحث می کند.

مطابق با طب سنتی ،عملکردهای فیزیولوژیک بدن بر اساس مزاج، اخلاط، ارگان، ارواح، قوا و عملکرد مورد بررسی قرار می گیرد.

غذا، هوا، خواب و بیداری، تحرک و آرامش، فعالیت ذهنی و آرامش روحی، تخلیه و نگهداری شش فاکتور مهم و ضروری جهت حفظ سلامتی در طب سنتی است.

 

بررسی تاثیر طب سنتی در زندگی انسان ها و چیستی آن

تاثیر طب سنتی در زندگی انسان چیست؟

در طب سنتی تمام اعضای بدن انسان به عنوان یک شبکه به هم پیوسته مورد بررسی قرار می گیرد و  بیشتر بر پیشگیری در قالب اصول حفظ سلامتی تاکید دارد در حالی که طب جدید درمان با روش های دارویی و نوین را مورد توجه قرار می دهد.

در طب سنتی جهت درمان مشکلات و بیماری های انسان، به کلیه شرایط جسمی و روحی فرد توجه می شود زیرا به همان میزان که شرایط جسمانی بر روی روحیه فرد تاثیرگذار می باشد، شرایط روحی و روانی فرد نیز بر روی سلامت جسمانی تاثیرات متقابلی دارد.

در طب سنتی جهت تشخیص بیماری شرح کاملی از وضعیت جسمی و روحی فرد بیمار مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان ریشه اصلی بیماری را تشخیص و درمان موثر را تجویز کرد.

از آنجا که در طب سنتی ایران جهت رفع بیماری ها از غذا درمانی، داروهای گیاهی و درمانی های یداوی( درمان های دستی نظیر؛ حجامت، ماساژ درمانی و ….) استفاده می شود، مشکلات و بیماری ها به صورت اصولی و ریشه ای بدون عوارض جانبی خاصی درمان می شوند.

در واقع می توان گفت که طب سنتی در زندگی انسان سبب درمان مشکلات و بیماری ها به صورت کاملا صحیح خواهد شد به طوری که بسیاری از بیماری هایی که با مراجعه به پزشکان متخصص قابل درمان نبوده اند، به صورت کامل درمان می شوند.

رضایت بالای بیماران از درمان های انجام شده از روش های طب سنتی نشان از موفقیت های این طب مکمل دارد.

 

طب سنتی چگونه به درمان امراض در انسان می پردازد؟

در طب سنتی درمان بیماری ها با دریافت شرح کامل و جامعی از بیمار و مشکلات او انجام می شود، به عبارت دیگر درمان بیماری با اصلاح سبک زندگی انسان شروع می شود و باید نحوه اصلاح سبک زندگی به فرد آموزش داده شود.

بدین ترتیب شیوه طرز فکر افراد در مورد نحوه زندگی کردن، پرهیز کردن و… باید به صورت کلی تغییر کند به طوری که در یک دوره کوتاه مهارت های لازم برای ایجاد تغییرات بلندمدت در سبک زندگی فرد ایجاد شود.

در حقیقت مطابق با نظریه حکیم رازی؛ طب سنتی درمان بیماری را با غذا درمانی شروع می کند، در صورت عدم درمان، باید از داروهای گیاهی ساده استفاده کرد، درمان های یداوی نیز می تواند در طول غذا درمانی یا دارو درمانی نیز انجام شود.

 

کدام بهتر است؟ طبیب سنتی یا متخصص طب سنتی

به طور حتم استفاده از منابع غنی طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ می‌تواند ستونی محکم جهت حفظ و بازگشت سلامتی به دامان جامعه انسانی باشد اما چنانچه این مهم با همیاری پیشرفت‌های طب نوین پزشکی باشد، می‌تواند بیماران را به سمت درمان های اصولی در مسیری صحیح‌تر، با هزینه کمتر، بازده بیشتر و عوارض جانبی کمتر سوق دهد.

متخصص طب سنتی با بهره مندی از فنون طب سنتی و طب نوین به صورت کاملا اصولی و ریشه ای قادر به درمان بسیاری از امراض هستند.

یک متخصص طب سنتی باید دارای مدرک PhD تایید شده از دانشگاه های علوم پزشکی ایران باشد تا بتواند به عنوان پزشک طب سنتی به طبابت بپردازد.

پزشک طب سنتی ابتدا دوره های پزشکی عمومی را طی می کند و پس از آن باید در دوره های طب سنتی در دانشکده های پزشکی مورد تایید علوم پزشکی کشور به مدت ۴ الی ۶ سال تحصیل کند تا بتواند تخصص PHDدر طب سنتی را کسب کند، لذا یک متخصص طب سنتی مدت زمان بسیار زیادی را جهت کسب دانش تخصصی در رابطه با طب سنتی و نوین به تحصیل می گذارند.

 

متخصصان طب سنتی با برخورداری از دانش طب سنتی و طب نوین می توانند بهترین انتخاب برای انجام درمان های بسیاری از امراض انسانی باشند، از این رو با اطمینان خاطر کامل می توان به یکی از این متخصصین مراجعه کرد.

وب سایت پزشکی پذیرش ۲۴ به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای مجموعه ای از پزشکان باتجربه و ماهر را در رشته های مختلف پزشکی جهت ارائه خدمات آنلاین پزشکی به کاربران معرفی کرده است.

بررسی تاثیر طب سنتی در زندگی انسان ها و چیستی آن

 

با مراجعه به این سایت می توانید لیست کلیه این پزشکان به خصوص متخصصان طب سنتی را مشاهده کنید و با بررسی سوابق و بیوگرافی آنها، از میان این متخصصان یک پزشک متخصص طب سنتی را جهت دریافت مشاوره آنلاین پزشکی خود انتخاب کنید.

دریافت مشاوره آنلاین از متخصص طب سنتی از طریق تماس تلفنی یا ارتباط متنی پس از پرداخت حق مشاوره به راحتی برای کاربر میسر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.