دختر پناهجوی ایرانی در آب های یونان غرق شد/ منیره حیدری کیست؟

در پی غرق شدن قایق پناهجویان ایرانی در نزدیکی جزیره کریت یونان، یک دختر ایرانی به نام منیره حیدری ناپدید شد.

دختر پناهجوی ایرانی در آب های یونان غرق شد/ منیره حیدری کیست؟

کوله بارش را بست و لبخندی به مادرش زد و برای همیشه رهسپار راهی شد که انتهایی نداشت. منیره حیدری ۳۵ سال در این آب و خاک و در شهر دوستداشتنی کرمانشاه، زندگی کرده بود و حالا خاطره هایش را در یک چمدان جای داده بود و می خواست روزی دیگر،در جایی دیگر،زندگی تازه ای را تجربه کند.

از روزی که رهسپار غربت شد،قدم به قدم خانواده اش را در جریان سفرش قرار می داد.نهم خرداد ماه بود که کشور را به سمت ترکیه کرد کرد.از همان روز عکس های منیره پشت سر هم در دست خانواده اش قرار می گرفت.

یک بار با قایق به همراه چند پناهجوی دیگر راهی یونان شد اما در مرز یونان مانع ورود آنها شده و به آنها را ترکیه بازگرداندند.

اما انگار منیره نمی خواست باور کند که نباید بیش از این پیش رود.باز هم ناامید نشد و بار دیگر به کمک یک قاچاقچی دیگر سوار قایق شد تا از مرز آبی خود را از ترکیه به یونان برساند.

۳۱ تیرماه امسال بود که آخرین تصویر و صدای منیره به دست خانواده اش رسید.منیره گفته بود که روز بعد یا نهایتا دو روز بعد از یونان با خانواده اش تماس خواهد گرفت.

اما خانواده منیره از او بی خبر مانده بودند و لحظه های بی خبری را در دلهره و اضطراب سپری می کردند.تا اینکه از طریق همان فرد قاچاق بر،متوجه شدند قایقی که منیره در آن بود غرق شده است.

غرق شدن قایق دختر پناهجوی ایرانی
موتور قایقی که منیره حیدری مسافر آن بود دچار مشکل شد.یک کشتی دیگر در حالی که هوا تاریک و طوفانی بود،برای کمک به قایق در حال نزدیک شدن بود اما با قایق برخورد کرد و موجب واژگون شدن آن شد.

قایق پناهجوها ۵۵ مسافر داشت که ۱۸ نفر آنها هنوز پیدا نشدند.تعدادی از آنها نجات یافتند و اجساد عده ای یگر کشف شده است.

منیره حیدری جزو مسافران مفقود شده است که اثری از جسد او هم در دست نیست.او لیسانس مدیریت و بازاریابی داشت و یک برادر سی ساله دارد.

 

منبع: رکنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.