رسانه ملی ۴۵۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کِش رفت!؟/ اگر این اختلاس نیست پس چیست؟

امروز، روزنامه‌ای که اتفاقا همیشه همسو با رسانه ملی حرکت کرده است، گزارشی از برداشت‌های صورت گرفته از صندوق توسعه ملی را منتشر کرده که در مقابلش، تمام اختلاس‌های تاریخ کم می‌آورند!

صداوسیما ۴۵۰۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کِش رفت!؟/ اگر این اختلاس نیست پس چیست؟

الان کاری نداریم که چه‌طور برای چند طرح مثلا نوآورانه ۱۵۰میلیون یورو برداشته‌اند و هیچ‌جایی هم هنوز آن مثلا نوآوری‌ها به منصه‌ی ظهور نرسیده یا چه‌طور برای آبیاری، آبخیزداری و آبرسانی ۳۵۰میلیون یورو برداشت کرده‌اند و این است وضع آب کشور! نکته غم‌انگیزتر این لیست برداشت ۱۵۰میلیون یورو از صندوق توسعه ملی است برای سریال‌های رسانه ملی! بله درست خوانده‌اید، برای امثال دودکش و کلبه‌ای در مه و یاور و بچه مهندس و بوتیمار، بیش از ۴۵۰۰میلیارد تومان از صندوقی کِش رفته‌اند که قرار است برای ایران و ایرانی، توسعه بیافریند و آینده تضمین کند.

اولین بند اساسنامه صندوق توسعه ملی آمده: این صندوق، با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی تشکیل می‌شود.
آقای دولت! آقای هیات امنای صندوق! آقای روحانی! برداشت از مهمترین منبع مالی مولد کشور و هِبه به رسانه ملی به بهانه “توسعه کمی و کیفی برنامه‌های تولیدی، پویانمایی، مستند، فیلم و سریال” را چه‌طور می‌شود توجیه کرد؟ چه‌طور سهم ما و فرزندان ما و ایران ما را ریخته‌اید توی حلق صداوسیمایی که در بهترین حالت ۲۰درصد بیننده دارد؟ با چه استدلالی ۱۵۰میلیون یورویی که می‌توانست نیروگاه بسازد تا این‌همه بی‌برقی نکشیم یا منابع آبی را مدیریت کند تا این حجم بحران آب را لمس نکنیم، هِبه کردید به رسانه ملی تا خرج میثاقی و حسینی‌بای و مدیری و ذبیح‌پور زوجی‌نو و به خانه برمی‌گردیم کند؟ به چه مجوزی پول مملکت را که قرار بود سرمایه‌زایی کند را خرجِ زایشِ یک‌سری برنامه بی‌کیفیت و بی‌مخاطب کردید و ثروت کشور را که باید برای جیب آیندگان نگه‌می‌داشتید توی جیب تهیه‌کنندگان قلدر و برنامه‌سازان بی‌سواد و سیاستمندان بی‌دغدغه گذاشتید؟

قطعا خطاب این پرسش‌ها صداوسیمایی‌ها نیستند که خود خوب می‌دانند برای خرج آفتابه و لگن‌شان سالیانه پول‌های هنگفت و ردیف بودجه‌های کذایی می‌گیرند و هر چه بیشتر هم بهتر! اما نباید سازمان بازرسی، مجلس، دیوان عدالت، قوه قضاییه یا هر داد ستان دیگری این جُرم را که کمتر از اختلاس هم نیست را پیگیری کند. صداوسیمایی که حالا که خوب مخاطبانش را از دست داده، دارد چوب لای چرخ نمایش خانگی، پلتفرم‌های فیلم و ویدیو، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها می‌گذارد و البته که حتمن برای این دخالت‌هایش به پول‌های بیشتری نیاز دارد!

 

نویسنده: وحید ضرابی‌نسب_ روزنامه‌نگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.