اضافه شدن قابلیت جدید Limits به اپلیکیشن اینستاگرام

کمپانی اینستاگرام در حال آزمایش امکان جدیدی به نام ” Limits” است که به کاربران خود امکان می‌ دهد حساب‌ های خود را در زمانیکه از طرف دیگر کاربران مورد آزار و اذیت قرار می‌ گیرند قفل کنند.

اضافه شدن قابلیت جدید Limits به اپلیکیشن اینستاگرام

رئیس اینستاگرام آدام ماسری  گفت بعد از آزار و اذیت  جیدون سانچو  ، مارکوس راشفورد و بوکایو ساکا بازیکنان فوتبال انگلیسی توسط طرفداران عصبانی، تصمیم گرفتیم که ابزاری را به پلتفرم اینستاگرام اضافه کنیم که به فرد اجازه می دهد تا آزارهای رسیده از طرف حساب های ناشناخته  را محدود کند.
یکی از عوارض احتمالی این بود که بسیاری از نظرات آزار دهنده از شکلک ها استفاده می‌کردند، که اینستاگرام ممکن است در درک این شکلک ها  دچار مشکل شده باشد و آن‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف معنی‌های مختلفی داشته باشند. البته اینستاگرام متوجه این مشکل شده و تلاش کرده تا آن را برطرف نماید. ماسری گفت این برنامه به طور فعالانه نظرات فوتبالیست‌ها را رصد می‌کرد، اما موجی از گزارش‌های کاربران را پیش بینی نکرده بود.
ابزار‌های پیشین اینستاگرام مانند Block and Restrict به کاربران اجازه می‌دهد قبل از اینکه دنبال کننده نظرات کاربر را ببینند یا پیام‌های شخصی را بدون ارسال رسید‌های خوانده شده دریافت کنند، نظرات افراد را تأیید کنند. ابزار دیگری که اخیراً اضافه شده است به نام Hidden Words  یا کلمات ممنوعه به کاربران اجازه می‌دهد تا کلمات کلیدی مشخصی را در هر دو پیام مستقیم مسدود کنند.
کاربرد ویژگی Limits
رئیس اینستاگرام گفت که ویژگی Limits یا همان قفل کردن می‌تواند به فوتبالیست‌ها کمک کند، زیرا تنظیمات ساده‌ای را برای محدود کردن نظرات و واکنش‌های ناخواسته ارائه می‌داد. این ویژگی در اوایل این ماه توسط مت ناوارا، کارشناس رسانه‌های اجتماعی، ایجاد شد، اما اینستاگرام هنوز به طور رسمی آن را اعلام نکرده بود.
در تصاویری که جدیدا به  اشتراک گذاشته شده است، کاربران دارای این ویژگی بخش جدیدی به نام محدودیت‌ها را در کنترل حریم خصوصی این برنامه پیدا می‌کنند که توضیح می‌دهد آن‌ها می‌توانند به طور موقت کامنت ها و پیام‌های گروه‌های خاص علاقه‌مندان خود را محدود کنند.
سپس کاربران می‌توانند برای محدود کردن دنبال کنندگان اخیر و حساب‌های ناشناس، گروه‌ها را روشن یا خاموش کنند، زیرا این حساب‌ها می‌توانند شامل هرزنامه ها یا آن‌هایی هستند که فقط برای  اذیت و  آزار شما ایجاد شده اند. این ویژگی جدید اینستاگرام همچنین به کاربران امکان می‌دهد مدت زمان محدودیت‌ها را تعیین کنند.
البته هنوز این ویژگی در به روز رسانی ها اخیر اضافه نشده و  فقط  در کشور‌های منتخب در حال آزمایش است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.