آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از گوشی‌های اندرویدی شده است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و گوگل سال‌هاست که این ویژگی را در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند. ویژگی صفحه همیشه روشن که نزدیک به یک دهه در گوشی‌های اندرویدی وجود داشته است، حالا احتمالاً آن‌را در نمایشگر آیفون ۱۳ نیز خواهیم دید.
آیفون 13 سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود
به گزارش مارک گورمان (گزارش‌گر بلومبرگ)، سری گوشی‌های آیفون ۱۳ احتمالاً از ویژگی‌ای مشابه حالت همیشه روشن صفحه اپل واچ بهره خواهند برد.
AOD یا صفحه همیشه روشن به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون روشن کردن صفحه‌نمایش گوشی، اطلاعاتی را روی صفحه گوشی خود ببیند. این ویژگی روی هر دو نوع پنل نمایشی LCD و OLED فراهم است، اما با توجه به سازوکار نمایشگرهای OLED و مصرف بهینه‌تر آن‌ها هنگام سیاه بودن صفحه‌نمایش، این ویژگی روی صفحه‌نمایش‌های OLED سازگارتر است و باتری کم‌تری مصرف می‌کند. از طرف دیگر گوشی‌هایی که پنل LCD دارند، عموماً مصرف باتری زیادی در این حالت دارند.

چرا Apple با چندین سال تأخیر به دسته گوشی‌های دارای صفحه همیشه روشن پیوسته است؟!

برایمان روشن نیست که چرا Apple انقدر دیر به جمع شرکت‌های ارائه دهنده صفحه همیشه روشن پیوسته است، اما چیزی که به نظرمان می‌آید، ترس همیشگی اپل از بابت مصرف باتری بوده است. اکنون که اپل، ظاهراً تصمیم به استفاده ازویژگی صفحه همیشه روشن در آیفون ۱۳ گرفته است، فکری به حال صفحه‌نمایش خود کرده است. به گزارش مارک گورمان، اپل تصمیم دارد از یک نمایشگر بهتر با مصرف باتری کم‌تر و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در سری آیفون ۱۳ استفاده کند.
تقریباً قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش آیفون جدید اپل از تکنولوژی LTPO یا پُلی‌کریستالین اُکسید کم دما که پیش‌تر در نمایشگر اپل واچ و سری گلکسی S21 سامسونگ دیده بودیم، استفاده خواهد کرد. این تکنولوژی جدید صفحه‌نمایش، امکان استفاده بهینه از نرخ نوسازی و دسترسی به نرخ نوسازی بسیار پایین را فراهم می‌کند. پس با این حساب حداقل از لحاظ نظری، اپل می‌تواند از ویژگی صفحه همیشه روشن در آیفون ۱۳ استفاده کند و نرخ نوسازی را در این حالت در کم‌ترین مقدار خود (احتمالاً ۱ هرتز) برای مصرف بهینه باتری تنظیم کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.