چگونه در خواب چربی سوزی کنیم؟

یک مطالعه جدید می‌گوید، اجتناب از  یک رفتار قبل از خواب می‌تواند به شما در سوزاندن چربی بیشتر کمک کند.

چگونه در خواب چربی سوزی کنیم؟

بسیاری از ما عادت داریم قبل از خواب، ایمیل‌های خود را بررسی کنیم، تلویزیون ببینیم و مواردی مشابه.   متأسفانه، این ممکن است به این معنی باشد که ما نه تنها از نظر عادت‌های خواب، بلکه از نظر سلامتی و از نظر وزن، به خود آسیب می‌رسانیم.

چگونه در خواب چربی سوزی کنیم؟

در مطالعه ژوئن ۲۰۲۱ که در مجله گزارش‌های علمی ایالات متحده منتشر شد، گروهی متشکل از ۱۰ مرد بالغ چهار ساعت قبل از خواب در داخل یک محفظه متابولیکی در معرض دیود ساطع کننده نور (LED)، دیود ساطع کننده نور آلی (OLED) یا نور کم قرار گرفتند که توسط محققان کنترل می‌شدند.

محققان دریافتند که افراد مورد مطالعه که در معرض نور LED قرار داشتند، کاهش قابل توجهی در توانایی چربی سوزی هنگام خواب داشتند. دکتر کومپئی توکویاما، استاد دانشکده علوم بهداشت و ورزش در دانشگاه تسوکوبا و نویسنده ارشد این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: “این ممکن است به این معنی باشد که استفاده از دستگاه‌های هوشمند قبل از خواب می‌تواند کاهش وزن را دشوار کند یا حتی ممکن است به مرور زمان منجر به افزایش وزن شود. گرچه ممکن است قرار گرفتن در معرض OLED در برابر LED تأثیر کمتری داشته باشد”

هرچند این اولین بار نیست که نور مصنوعی با احتمال افزایش وزن مرتبط است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ در JAMA Internal Medicine منتشر شد، در بین جمعیتی که ۴۳۷۲۲ زن بین ۳۵ تا ۷۴ سال داشتند، در ابتدای مطالعه، افرادی که در اتاق خود با چراغ یا تلویزیون روشن می‌خوابیدند میزان چاقی بالاتری داشتند و ۱۷ ٪ بیشتر احتمال دارد که پس از نتیجه گیری مطالعه ۱۱ پوند یا بیشتر وزن اضافه کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید کیفیت خواب خود را بهبود بخشیده و وزن کم کنید، قبل از خواب به نمایشگر‌های هوشمند نگاه نکنید

 

منبع: انتخاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.