ویژگی های موزیلا فایرفاکس ۹۰

به روزرسانی فایرفاکس ۹۰ درمورد حریم خصوصی و امنیت است.

 

پایگاه خبری رسا نشر- مهدی سوری: پس از به روز رسانی اساسی فایرفاکس ۸۹ ، نسخه ۹۰ نسبتاً متفاوت ارائه شده است. این به روز رسانی بر روی دو چیز مهم متمرکز است: حریم خصوصی و مسدود کردن ردیاب. اگر طرفدار موزیلا و جدیت مستمر آن در محافظت از حریم خصوصی خود و مسدود کردن خودکار ردیاب ها هستید ، قطعاً این به روزرسانی را می پسندید.ویژگی های موزیلا فایرفاکس 90

 

برای به روزرسانی به جدیدترین نسخه ، برنامه موزیلا فایرفاکس را باز کنید و به تنظیمات> عمومی> به روز رسانی فایرفاکس> بررسی برای به روزرسانی ها بروید. فایرفاکس همچنین در حال ارائه نسخه ۹۰ به روزرسانی برای اندروید است که می توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی دریافت کنید.

موارد جدید در نسخه ۹۰ محبوب ترین مرورگر دنیا به شرح زیر میباشد:

 

SmartBlock 2.0 با ورود به سیستم فیس بوک شما کار می کند

به روزرسانی فایرفاکس،  SmartBlock ، ویژگی مسدود کننده ردیاب برای مرور خصوصی و حالت سخت را بهبود بخشیده است. اکنون می توانید از فیس بوک برای ورود به سایتها در حالت خصوصی استفاده کنید ، در حالی که هنوز ردیابی بین وب سایت را مسدود می کنید. اگر از نسخه قبلی موزیلا استفاده می کردید ، مرورگر درخواست ورود به سیستم با استفاده از فیس بوک را مسدود می کند زیرا این سرویس از طریق سرورهای ردیابی خود عبور می کند.

اکنون ، وقتی می خواهید با استفاده از فیس بوک وارد سیستم شوید ، موزیلا فایرفاکس این موضوع را تشخیص داده و به طور موقت اجازه می دهد (فقط برای مراحل ورود به سیستم). پس از انجام این کار ، ردیابی بین سایت دوباره مسدود می شود.

به روزرسانی پس زمینه برای ویندوز

این به روزرسانی همچنین یک ویژگی به روزرسانی پس زمینه برای رایانه های ویندوزی معرفی می کند که هرگونه به روزرسانی معلق را در پس زمینه بررسی ، بارگیری و نصب می کند (هر هفت ساعت یک بار بررسی می شود).

فایرفاکس به تدریج این ویژگی را ارائه می دهد و می توانید آن را از طریق تنظیمات فعال کنید.

۱. روی دکمه Menu کلیک کنید و به تنظیمات بروید.

در همین زمینه

۲. در بخش General ، به پایین به سمت Firefox Updates بروید.

۳. در اینجا ، گزینه نصب خودکار به روزرسانی ها (توصیه شده) را فعال کنید و بسته به نیاز خود ، مرورگر در حال اجرا نیست را علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.

ویژگی های موزیلا فایرفاکس 90

کارتهای اعتباری را اضافه و همگام سازی کنید

همچنین موزیلا به شما امکان می دهد کارت های اعتباری را به حساب فایرفاکس خود اضافه کنید و همگام سازی کنید (در دسک تاپ و برنامه اندروید). این اطلاعات در حساب شما رمزگذاری شده است و در سراسر دستگاه های شما در دسترس خواهد بود.

تغییرات در فایرفاکس برای اندروید

در اپلیکیشن اندرویدی فایرفاکس  رابط کاربری را در تنظیمات اصلاح کرده است. اکنون یک بنر بزرگ در بالای صفحه مشاهده می کنید که از شما می خواهد موزیلا فایرفاکس را به عنوان مرورگر پیش فرض تنظیم کنید و بخش جدیدی برای افزودن کارت های اعتباری وجود دارد.

Firefox 90 همچنین ویژگی های حافظه پنهان عقب / جلو را برای وب سایت های پشتیبانی شده اضافه می کند ، بنابراین ممکن است سریعتر رفت و برگشت بین صفحات وب را پیدا کنید.

تغییرات فنی

این به روزرسانی FTP را به طور کامل حذف می کند: قبلاً می توانستید با استفاده از یک پرچم پروتکل انتقال فایل را فعال کنید ، اما این روش در موزیلا فایرفاکس دیگر امکان پذیر نیست. این بدان معنی است که برای دسترسی به سرورهای FTP باید از یک مرورگر اختصاصی مانند فایل زیلا استفاده کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که صفحه جدید “درباره: شخص ثالث” برای کمک به شما در مدیریت مشکلات سازگاری با برنامه های شخص ثالث وجود دارد. موارد استثنایی مانند حریم خصوصی ، درباره برنامه و شخصی سازی را فقط  در حالت HTTPS می توان در مدیریت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.