Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1164

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1165

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1166

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /www/wwwroot/rasanashr.ir/wp-content/themes/publisher/includes/libs/bs-theme-core/theme-helpers/template-content.php on line 1177

نکاتی در مورد خرید و فروش هیوندای سوناتا YF

هیوندای سوناتا YF به‌دلایلی مانند طراحی بسیار جذاب و هجومی و صرف هزینه بسیار زیاد معادل ۳۷۲ میلیون دلار توسط هیوندای برای توسعه آن در جهان بسیار خبرساز شد. در‌واقع هیوندای توسعه نسل ششم این خودرو را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرد. در نهایت سوناتا در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، در‌حالی‌که هیوندای پیش‌فروش این خودرو را از سال ۲۰۰۹ در کشور کره آغاز کرده بود. عرضه این نسل تا سال ۲۰۱۴ در جهان ادامه داشت و در طول این ۴ سال توسط آسان موتور نمایندگی رسمی هیوندای در ایران عرضه شد.

سوناتا YF به‌دلیل ظاهر بسیار جذابش به‌محض ورود به بازار نگاه‌ها را به خود خیره کرد. نسل ششم سوناتا با تکیه بر عملکرد قابل‌قبول نسل گذشته، در مدت کوتاهی توانست حتی از نسل پنجم هم پرطرف‌دارتر باشد و به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار تبدیل شود. در‌حال‌حاضر نیز نسخه‌های کارکرده آن در بازار به‌خوبی خرید‌ و فروش می‌شود.

مشخصات سوناتا YF

تجهیزات رفاهی و آپشن‌هایی برای سوناتا YF در نظر گرفته شده است که میان آنها می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، سانروف پانوراما، کروز‌کنترل، چراغ‌های جلو زنون با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌ها با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم صوتی با شش بلندگو، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، آینه جانبی برقی تاشونده مجهز به گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، پرده برقی عقب، سنسور پارک، دوربین دید عقب، ۶ کیسه‌ هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری  TCS – EBD – ESP – ABS – HAC اشاره کرد.

در بحث ایمنی سوناتا YF موفق به کسب ۵ ستاره از مؤسسه‌ ایمنی NHTSA شده است. باید اشاره کرد که برخی از نمونه های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ سوناتا YF فیس‌لیفت به امکانات بیشتری مانند سیستم تهویه دوگانه، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سنسور پارک جلو و چراغ شوی مجهز هستند. سوناتا YF مجهز به یک موتور ۲٫۴لیتری است که می‌تواند ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت توسط یک جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ممکن است قدرت موتور این خودرو زیاد به‌ نظر برسد، اما در عمل شاهد این هستیم که هیوندای سوناتا YF شتاب خیره‌کننده‌ای ندارد و کیفیت سواری نیز چندان مناسب نیست. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹٫۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸/۳۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است. مطالعه تجربه رانندگی هیوندای  سوناتا دیوار نشان می‌دهد که سوناتا YF از نظر کیفیت سواری ایراداتی دارد که می‌توان به سواری خشک، مصرف سوخت بالا، کوبش سیستم تعلیق در دست‌اندازها و هندلینگ نه‌چندان مناسب این خودرو اشاره کرد.

محبوبیت سوناتا

محصولات دو کمپانی بزرگ کره‌ای، هیوندای و کیا، در ایران همواره بسیار طرف‌دار داشته‌اند. هیوندای ازنظر کاربران ایرانی خودروهایی خوش‌ساخت‌تر و مطمئن‌تر ارائه می‌کند. در بین هیوندای‌ها، سوناتا به‌عنوان سدانی خانوادگی و مورداعتماد شناخته می‌شود. هرچند برای این خودرو معایبی هم مطرح می‌شود، اما فهرست بلندبالای امکانات رفاهی معمولاً خریدار ایرانی را مجاب به پرداخت هزینه خریدش می‌کند.

قیمت روز خودرو سوناتا دیوار نشان می‌دهد که این سواری شهری در رقابت سنگین با کیا اپتیما و تویوتا کمری همسال خود است. بااین‌حال آمار خرید و فروش آن نشان می‌دهد، سوناتا از محبوبیت بیشتری بهره می‌برد. درواقع اپتیما نیز مانند سوناتا سواری خشکی دارد، اما این معضل در سوناتا تاحدودی ملموس‌تر به نظر می‌رسد. علاوه‌ بر این عایق‌بندی کابین سوناتا چندان مناسب نیست و استهلاک آن نیز بیشتر از اپتیما است. کیفیت سواری با تویوتا کمری نیز به‌مراتب بهتر از هیوندای سوناتا است و سواری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. ضمن اینکه قدرت بیشتر، کیفیت مونتاژ و استهلاک کمتر تویوتا کمری غیرقابل‌انکار است. با وجود این سوناتا به‌دلیل طراحی عامه‌پسندش از بازار خرید و فروش بهتری نسبت به کیا اپتیما برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.