واکسن ایرانی تا دو هفته آینده عرضه می شود/ نقض گسترده قرنطینه از سوی مردم

 

نقض میلیونی قرنطینه در کشور باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است. همچنین امروز وعده عرضه عمومی واکسن ایرانی تا آخر خردادماه جاری از سوی مسئولان اعلام شد.

دکتر محمدرضا شانه‌ساز در حاشیه مراسم روز جهانی غذا در پاسخ به سوالی درباره واکسن کرونا گفت: اطمینان می‌دهم به مردم عزیز که در تامین و تدارک واکسن به سرعت اقدام خواهد شد و اکنون هیچ هموطنی نیست که دُز اول واکسن را دریافت کرده باشد و زمان دریافت دُز دوم واکسن آن گذشته باشد. واکسن از مبادی داخلی و خارجی تامین خواهد شد و همانطور که قول داده بودیم از . لازم است عرض کنم که روش تولید این واکسن‌ها در دنیا محدود و ثابت است و پلتفرم تولید همه واکسن‌ها را در داخل داریم و برای دریافت دُز دوم هم از منابع وارداتی و هم از منابع تولید داخل قابل تامین و تدارک است.

در این باره معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسن فخرا یک کار فوق‌العاده و خیره کننده‌ خواند و گفت: در کل دنیا تعداد محدودی از کشورها توان ساخت واکسن را دارند که خوشبختانه .

البته یک وب سایت انگلیسی هم واکسن تزریقی – استنشاقی رازی کووپارس معرفی کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه، در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون کادر درمان گفت: اگر وزارت بهداشت پای کار بیاید، می‌توان تا تیر ماه واکسیناسیون کادر درمان را به طور کامل به پایان رساند.

نکته اینجاست که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم معتقد . رییسی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود واکسن کووبرکت تا انتهای خرداد ماه وارد مرحله عملیاتی شود، گفت:۸۴ درصد از واکسن‌های تولید شده در دنیا را پنج کشور استفاده کردند.

یکی دیگر از اخبار تاسف برانگیز امروز خبر زیرپاگذاشتن مقررات قرنطینه کرونایی از سوی گروه گسترده ای از مردم بود. آنطور که معاون وزیر کشور اعلام کرده است.

بابک دین پرست با اشاره به اینکه اعمال جریمه ۲۰۰ هزارتومانی برای ۷۴۴۵۳ نفراز ناقضین قرنطینه توسط ناجا، برای دارندگان وسائط نقلیه صورت گرفته، افزود: نحوه اعمال جریمه مابقی ۱۳۴ هزار نفر ناقضین قرنطینه که فاقد وسیله نقلیه شخصی می باشند، به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ارجاع شده است.

وی گفت: استعلام از۲ میلیون و۲۷۳ هزار و۵۷۳ نفر از مراجعین به ۱۰۶ دستگاه اجرایی، ازطریق سامانه مدیریت مراجعین که از این تعداد، نتیجه استعلام ۲ میلیون و۲۵۲ هزار و۱۴۵ نفرمنفی(معادل ۹۹ درصد) ونتیجه استعلام ۲۱ هزار و۴۲۸ نفر (معادل یک درصد) مثبت بوده، از ورود آنها به داخل دستگاه های اجرایی ممانعت به عمل آمده است.

نتیجه این نقض گسترده مقررات بهداشتی را می توان در آمار مرگ و میر کرونا در روزهای اخیر دید. طبق آمار امروز وزارت بهداشت از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۹۰ هزار و ۷۱۴ نفر رسید. متاسفانه و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۱ هزار و ۵۱۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۵۹۰ هزار و ۶۸۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۵۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۲۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۵۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

واقعیت این است که با وجود کاهش نسبی مرگ و میر کرونا ولی است. در این باره معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه پیک چهارم در حال نزول است، گفت: آمارها نشان می دهد پیک چهارم هنوز به پایین‌ترین نقطه نرسیده که بخواهیم بگوییم در حال اتمام است.

واکسن ایرانی تا دو هفته آینده عرضه می شود/ نقض گسترده قرنطینه از سوی مردم|خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.