شورای نگهبان تا ۱۰ روز دیگر نتیجه صلاحیت نامزدهای انتخابات را اعلام می کند

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در باره آمار ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: کل داوطلبان ۵۹۲ نفر شامل ۲۷۲ نفر لیسانس و کمتر و ۳۲۰ نفر فوق لیسانس به بالا هستند.

جمال عرف عصر امروز و بعد از پایان مهلت پنج روزه نام نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط مستقیم تصویری با شبکه خبر سیما افزود: از این تعداد ۴۰ نفر خانم و ۵۵۲ نفر آقا بودند.

وی گفت: از این افراد ۲۷۲ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین‌تر از آن و ۳۲۰ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر از آن هستند.شورای نگهبان تا 10 روز دیگر نتیجه صلاحیت نامزدهای انتخابات را اعلام می کند / ویدئو

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: ۸۹ نفر از این افراد زیر ۴۰ سال و ۴۹۵ نفر از آنان میان ۴۰ سال تا ۷۵ سال سن دارند و ۸ نفر از آن‌ها هم بالای ۷۵ ساله هستند.

عرف در مقایسه تعداد افراد مراجعه کننده برای نام نویسی در این انتخابات با دو دوره قبلی گفت: در دوره دوازدهم هزار و ۶۳۶ نفر و در دوره یازدهم ۶۸۶ نفر نام نویسی کردند و مقایسه رقم این دوره با دو دوره قبلی حکایت از فضای عقلانیت ایجاد شده در این دوره دارد.

وی به ماده ۳۵ قانون انتخابات اشاره کرد که ناظر بر اصل ۱۱۵ قانون اساسی ­است و افزود: در این ماده شرایط مراجعه کنندگان مشخص شده است که مبنای کار ما در اعلام‌ها خواهد بود و به نظر می‌رسد افراد مراجعه کننده با لحاظ کردن این ماده قانونی مراجعه کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از فردا شورای نگهبان بر اساس چارچوب‌ها و مصوبات خود عمل می‌کند.

عرف افزود: همه مدارکی را که از افراد نام نویسی شده در این پنج روز جمع آوری کرده ایم به شورای نگهبان تقدیم می‌کنیم و آن‌ها هم بررسی‌های خود را شروع می‌کنند و در دو دوره پنج روزه این کار را به پایان می‌برند.

وی گفت: در پایان این ۱۰ روز شورای نگهبان فهرست افراد احراز صلاحیت شده را اعلام خواهد کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.