بررسی تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در کمک گرفتن از وکیل طلاق

 

همراهان عزیز امروز قصد داریم موضوع وکیل طلاق و تمامی نکات مرتبط با آن را مورد بررسی و شرح قرار دهیم با ما همراه باشید و پاسخ سوال های رایج و مرتبط خود را دریافت کنید. اگر زوج و زوجه تصمیم بگیرند به زندگی مشترک خود پایان دهند باید از هم طلاق بگیرند. همانطور که اطلاع دارید فرآیند طلاق شامل مراحل کاملاً متفاوت و مختلفی است که زوجین اطلاعات کامل و دقیقی از مراحل آن ندارند و این عدم آگاهی سبب می ‌شود تا به کمک گرفتن از وکیل طلاق نیازمند شوند.

بررسی تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در کمک گرفتن از وکیل طلاق

وکیل طلاق کیست؟

قبل از اینکه به بررسی هر موضوع و یا عبارتی بپردازیم بهتر است توضیحات مختصر و مفیدی را در ارتباط با کیستی وکیل طلاق و وظایف او ارائه دهیم تا مفاهیمی را که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم بهتر درک کنید و پاسخ سوال های خود را دریافت نمایید.

به بیان کاملا ساده و قابل فهم وکیل متخصص در پروند های طلاق به شخصی گفته می ‌شود که از شخص دیگری وکالت دارد تا به تمامی امور مربوط به طلاق رسیدگی کند. از مهم ترین ویژگی هایی که هر وکیل متخصص در امور طلاق باید دارا باشد می‌ توان به دانش و اطلاعات کافی در ارتباط با قوانین و مقررات، داشتن سابقه و تجربه در رسیدگی به دعاوی خانوادگی به خصوص موضوع طلاق، داشتن سابقه در رسیدگی پرونده های مهریه و جهیزیه، حضانت فرزند، فسخ نکاح و … اشاره کرد. اولین و مهم ترین وظیفه ی وکیل طلاق در ارائه مشاوره حقوقی خانواده،  بررسی وضعیت موکل خود و حق و حقوق او  می باشد.

بهترین وکیل طلاق و نقش او در روند پرونده

بررسی تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در کمک گرفتن از وکیل طلاق

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شد کمک گرفتن از وکیل متخصص در امور طلاق می تواند دفاع کردن از حقوق موکل را به بهترین حالت ممکن در مراجع قضایی پیش ببرد. وکیل در طلاق نقش بسیار مهمی را  داشته و می تواند در تمامی مراحل مربوط در کنار موکل خود باشد و از حقوق موکل خود دفاع کند. هنگامی که یک شخص وکالت خود را در طلاق به وکیل طلاق می سپارد، در واقع اجازه و اختیار کاملا قانونی به او داده است تا در پرونده موجود به امور مربوط به حقوق خود رسیده کرده و از به وجود آمدن مشکلات و ضایع شدن حق جلوگیری کند.

 

در بسیاری از پرونده های حقوقی طلاق پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد که بدون کمک گرفتن از وکیل برای طلاق رسیدگی به پرونده به تاخیر می‌افتد و در نتیجه این تاخیر زمان و هزینه زیادی صرف می شود. نکته ‌ای که در این باره باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که کمک نگرفتن از وکیل طلاق می تواند مدت زمان طولانی و حتی سال ها زوجین را در وضعیت بلاتکلیفی قرار دهد و این موضوع می تواند برای زوجین بسیار آزار دهنده باشد.

مهم ترین نکته ها در انتخاب و کمک گرفتن از بهترین وکیل طلاق در تهران و سایر شهرها کدام اند؟

بررسی تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در کمک گرفتن از وکیل طلاق

 

همانطور که اطلاع دارید وکلا پس از دریافت مدرک خود و سپری کردن مراحل قانونی می توانند پرونده‌های مرتبط با تخصص خود را دریافت کرده و به امور آن رسیدگی کنند. از مهم ترین شاخصه هایی که می تواند یک وکیل طلاق خوب را مشخص کند داشتن تجربه و آشنایی او با قوانین و مقررات موجود و میزان حقوق موکل می باشد. در تهران به دلیل پایتخت بودن و بزرگ بودن شهر مسلما پرونده های طلاق بیشتر از سایر شهرها می باشد و به مراتب به دلیل پیچیدگی ها و شرایط زندگی در تهران، هزینه وکیل طلاق در تهران بیشتر از سایر شهرستان ها می باشد. همچنین جستجوی وکیل طلاق خوب هم در تهران سخت تر از سایر شهرها می باشد.

در بسیاری از موارد دیده می‌شود که افراد از هزینه وکیل برای طلاق و کمک گرفتن از او هراس دارند در حالی که چنین  افرادی می ‌توانند در اولین مرحله و دریافت مشاوره حقوقی خانواده میزان بودجه خود برای پرداخت هزینه وکیل طلاق را بیان کرده و با وکیل خود در میان بگذارند. توجه داشته باشید که وکیل طلاق باید اطلاعات دقیق و درستی را از تمکن مالی شما داشته باشد تا بتواند به بهترین حالت ممکن از حقوق شما در روند پرونده دفاع کند. از مهم ترین نکته هایی که مرتبط بوده و حائز اهمیت می باشد این است که افراد هنگام مراجعه به وکیل طلاق و در میان گذاشتن مشکلات به وجود آمده بهتر است برای تمامی مشکلات و صحبت های خود مدرک داشته و از ارائه مدارک همانند صورت حساب های بانکی، کلیه قبض های قابل پرداخت، اوراق و تمامی مدارک و دارایی های مربوط به زندگی مشترک سرباز نزنند.

نقش وکیل طلاق در انواع طلاق

بررسی تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در کمک گرفتن از وکیل طلاق

کمک گرفتن از وکیل در دعاوی خانوادگی اهمیت بسیار زیادی دارد و می ‌تواند تاثیر بسیاری در کیفیت روند پرونده و نتیجه آن داشته باشد. وکیل طلاق می تواند انواع پرونده های طلاق از جمله طلاق توافقی، طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن را به بهترین حالت مورد بررسی قرار داده و به راحت ترین حالت ممکن و با استفاده از نظارت مستقیم و مستمر در پرونده از حقوق موکل خود دفاع کند. به حداقل رساندن امکان بروز اشتباه در پرونده های حقوقی مانند طلاق به عنوان یک مزیت مهم به حساب می آید زیرا اگر به هر دلیلی در چنین پرونده‌هایی اشتباهی صورت بگیرد، علاوه بر هدر رفتن هزینه‌های زیاد، زمان خود را نیز از دست می دهید. اگر بخواهیم مهم ترین مزیت کمک گرفتن از وکیل در دعاوی طلاق و خانوادگی را بیان کنیم باید بگوییم که احتمال رسیدن موکل به حقوق خود به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

هزینه وکیل برای طلاق به چه صورت است؟

به احتمال زیاد شما هم با وکلای زیادی آشنا شده اید که هزینه بسیار بالا و یا هزینه بسیار کم در قبال قبول کردن وکالت مطالبه می ‌کنند که مشاهده کردن چنین افراط و تفریطی نشان‌ دهنده وجود خطر می باشد. بهتر است از کمک گرفتن از چنین وکلایی دوری کنید زیرا در صورت کمک گرفتن از وکلا با هزینه بسیار کم ممکن است وقت شما تلف شده و نتیجه ای از روند پرونده به دست نیاورید و در صورت پرداخت هزینه های بسیار بالا هم هیچگونه تضمینی برای رسیدن پرونده به نتیجه مطلوب وجود نخواهد داشت. در نهایت باید بگوییم که هزینه وکیل طلاق با توجه به نوع پرونده طلاق و پیچیدگی های آن و همچنین براساس تجربه وکیل در اینگونه پرونده ها متفاوت بوده و با توافق طرفین مشخص می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.