استفاده از پتوهای ضدمیکروب و کُندسوز ایرانی در خطوط هوایی

 

یکی از شرکت‌های صنعتی پتوی هواپیمایی آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید کرده است که می‌تواند به ارتقای سلامت مسافران در پروازهای خطوط هوایی کمک کند، ضمن آنکه در برابر آتش‌ مقاومت بالایی دارد.
معمولا پتوهای مورد استفاده در خطوط هواپیمایی، شسته و مجددا استفاده می‌شوند و این پتوها ممکن است در حین استفاده توسط مسافران، باکتری و میکروب‌هایی جذب کنند که در حین شستشو از بین نرفته و موجب ایجاد بیماری در مسافران بعدی شوند.استفاده از پتوهای ضدمیکروب و کُندسوز ایرانی در خطوط هوایی|خبر فوری
برای کمک به رفع این مشکل، یکی از شرکت‌های صنعتی حوزه نساجی پتوی آنتی‌باکتریالی تولید کرده که در آن از پارچه پلی‌استر- اکریلیک  استفاده شده است. این پتوهاحاوی نانوذراتی بوده که منجر به ایجاد خاصیت ضدمیکروبی در این پتو شده است. در واقع حضور این نانوذرات که سطح فعال زیادی نسبت به حجمشان دارند، با باکتری‌ها واکنش داده و آن‌ها را غیر فعال می‌کنند.
باکتری‌ها از یک آنزیم برای جذب اکسیژن و زنده ماندن استفاده می‌کنند. استفاده از این نانوذرات، باعث غیرفعال شدن عملکرد این آنزیم و در نتیجه کاهش دریافت اکسیژن می‌شود.
به نقل از ستاد نانو، این شرکت همچنین بافت انواع پارچه‌های پالتویی و مانتویی را برای خوشنام‌ترین برندهای ایرانی انجام می‌دهد. همچنین کیفیت و شایستگی این برند منجر شد تا در سال‌های بعدی برخی از تولیدکنندگان خوشنام اروپایی مانند C&A در کشور آلمان وارد همکاری و صادرات برخی از محصولات این شرکت صنعتی شوند.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.