آخرین وضعیت سایت غنی‌سازی نطنز

 

یک منبع آگاه در گفتگویی، درباره آخرین وضعیت سایت غنی سازی نطنز توضیح داد.یک منبع آگاه درباره آخرین وضعیت سایت غنی سازی نطنز گفت: الان غنی سازی در سایت نطنز در حال انجام است اما با  ظرفیت غنی سازی کمتری نسبت به قبل از حادثه تولید صورت می گیرد .
وی ادامه داد: امروز برق اضطراری سایت وصل شد و هفته آینده نیز برق اصلی و برق پشتیبان سایت وصل خواهد شد .
این منبع آگاه توضیح داد: بخشی از ماشینهای IR1 و  IR2M  موجود در زیر زمین سایت نطنز که احتمال آسیب دیدگی دارند در حال بررسی و چک شدن هستند و وی گفت: پس از اتمام بررسی های فنی، از هفته آینده تعویض ماشینهای آسیب دیده با سانتریفیوژهای بهینه شده با راندمان بالاتر آغاز خواهد شد . آخرین وضعیت سایت غنی‌سازی نطنز|خبر فوری
این منبع آگاه تاکید کرد: بخشی از ماشینهای IR1 آسیب ندیده اند و در حال غنی سازی هستند و بخش بزرگی از سانتریفیوژهای IR2M هم با ۵سو ظرفیت غنی سازی ، در حال تولید اورانیوم غنی شده هستند .
وی گفت: غنی سازی در سایت فردو نیز با قوت و قدرت گذشته در حال انجام بوده و حدود ۶۰کیلوگرم اورانیوم غنی شده ۲۰درصد تاکنون تولید شده است .
این منبع آگاه گفت: همزمان کار نصب دو زنجیره کامل سانتریفیوژهای پیشرفته IR6 که ۱۰ سو ظرفیت غنی سازی دارند در سایت فردو پیش می رود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.