خطر مرگ در کمین سازندگان سریال ها

 

نشست خبری سریال تلویزیونی «هم‌ بازی» در ساختمان روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

در این نشست نوید محمودی (تهیه‌کننده)، سروش محمدزاده (کارگردان) و تعدادی از بازیگران سریال حضور داشتند.

نوید محمودی، تهیه‌کننده سریال در این نشست گفت: «هم بازی» حاصل تلاش ویژه گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما بود. ما دوست داشتیم که در نوروز مردم یک سریال تازه ببینند. هیچ کاری بی نقص نیست و ما از آنچه که از مردم و همکارانمان شنیدیم سعی می‌کنیم به عنوان تجربیات استفاده کنیم.

او اعلام کرد، سریال همبازی تا شب قبل از ماه مبارک رمضان پخش می‌شود و در این بخش از شبکه‌های دیگر جلو هستیم، چون سریال تکراری پخش نمی‌کنیم.

محمودی درباره تیتراژ سریال که از ملودی افغانی و با صدای خواننده‌ای افغانستانی استفاده شده بود، توضیح داد: یکی از مهمترین اتفاقات اجتماعی که همراهی ایران و افغانستان را نشان داد، موضوع حمله ننگین به دانشگاه کابل و مساله «جان پدر کجاستی؟» بود. من دوست داشتم شخصیتی داشته باشیم که افغان باشد و موضوع «جان پدر کجاستی؟» در این شخصیت اتفاق بیفتد و به این صورت از آهنگی افغانی استفاده کنیم. من افغان تبار هستم و احساس می کردم در جایی باید به این موضوع ادای دین شود و درباره‌اش کار شود. آقای وحید قاسمی از بزرگان موسیقی افغانستان هستند. ایشان کانادا بودند اما بلافاصله پاسخگو شدند. گفتند ترانه جدید بسازیم اما من دوست داشتم ترانه‌ای که ۳۷ سال پیش شنیدم کار شود و طوری باشد که حتما یک ساز افغان را بشنویم.خطر مرگ در کمین سازندگان سریال ها|خبر فوری

این تهیه کننده اظهار کرد: فکر می‌کنم اتفاق بزرگی در رسانه افتاده است؛ بخشی از آن به علاقه‌مندی من می‌برمی گردد اما مدیران همکاری کردند و کاری درست شد که ما در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم. صحنه «جان پدر کجاستی؟» در صفحه خود من حدودا بیش از ۲۰۰ هزار بار دیده شد. برای اولین بار این دوستی و همگرایی را ما به معنای واقعی دیدیم. این سریال کمک می‌کند تا در ایران و افغانستان از موسیقی ها و کاراکترهای مشترک استفاده شود. ما زبان مشترک داریم که موهبت بزرگی است و چه بهتر که از آن استفاده کنیم.

محمدزاده، کارگردان سریال «هم بازی» درباره ارتباط با مخاطبان سریال گفت: در تماس با مردم در واحد ۱۶۲ لحظات خوبی را گذراندیم و تجربه عجیب و جذابی بود. من تقریبا از ۱۰ استان ایران تماس داشتم. آقای محمودی حدود دو ـ سه ماه قبل از ورود من، طراحی کار را انجام داده بودند. وقتی از من خواستند تا در مورد سریال صحبت کنیم، زمان زیادی نداشتیم اما با حمایت مدیران شبکه دو و گروه بازیگران و عوامل موفق شدیم تا کاری درخور و در سطح استانداردهای تلویزیون انجام دهیم؛ البته کار بی نقص نیست اما سعی می‌کنیم در کارهای آینده نواقص جبران شود.

او ادامه داد: در بازخوردهایی که گرفتم و پرس و جوهایی که از مردم و بیننده‌ها داشتم، بیش از ۸۰ درصد رضایت خود را اعلام کردند و دوست داشتند که ادامه دار باشد. من در این سطح تجربه سریال سازی نداشتم البته تجربه سریال سازی برای استان‌ها را داشتم اما تجربه خوشایندی بود.

محمدزاده درباره خطر کرونا برای بازیگران و عوامل سریال نیز گفت: خطری که بازیگران و عوامل را تهدید می‌کند غیرقابل انکار است. اولویت ما سلامت بازیگران و عوامل بود. آقای محمودی در چندین نوبت از گروه تست گرفتند و خوشبختانه برای کسی اتفاقی نیفتاد و همه به سلامت عبور کردند اما مجبور بودیم در جاهایی از یکسری خواسته‌هایمان عبور کنیم تا سلامت کسی به خطر نیفتد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.