ثبت بیش از ۲۰۰۰ حادثه در ۱۸ روز/ ۶ فروردین بیشترین فوتی را داشت

 

سخنگوی اورژانس کشور به تشریح آمار طرح نوروزی ۱۴۰۰ پرداخت.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگویی اظهار کرد: از شروع طرح نوروزی و از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا امروز (۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰) تعداد ۲ هزار و ۳۵ حادثه ویژه در سیستم ثبت شده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۳۵ حادثه، ۲۲۰ حادثه مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن بوده که در سامانه ثبت شده است.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: تعداد ۲۸ نفر از هموطنان بر اثر مسمومیت جان باختند، ۳۸۴ نفر دیگر راهی مراکز درمانی شده و ۱۳۲ نفر در محل درمان شده‌اند.

به گفته خالدی، بیشترین تعداد مأموریت مربوط به مسمومیت در استان‌های تهران با ۴۲ مورد، آذربایجان شرقی ۳۶ مورد، البرز ۲۱ مورد و مازندران با ۱۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ تعداد فوتی استان‌های ایلام با ۶ فوتی، تبریز پنج، البرز چهار و تهران با سه مورد فوتی در صدر قرار دارند، گفت: همچنین شهرهای تبریز ۹۳ مورد، تهران ۶۲ و مازندران ۵۵ مورد در صدر مسمومین نجات یافته هستند.

ثبت بیش از ۲۰۰۰ حادثه در ۱۸ روز/ ۶ فروردین بیشترین فوتی را داشت|خبر فوری

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به مسمومیت با گاز co، گفت: به طور کلی ۲۲۰ مورد مسمومیت با گاز co بوده که از این تعداد، ۲۸ مورد فوتی، ۳۸۴ مورد انتقال‌یافته و ۱۳۲ مورد در محل درمان شده‌اند.

خالدی ادامه داد: تعداد مأموریت‌ها در استان‌های تهران ۴۲، آذربایجان شرقی ۳۶، البرز ۲۱ و مازندران ۱۷ مورد بوده است.

وی تأکید کرد: تعداد مسمومیت‌ها در تهران ۶۲ نفر، آذربایجان شرقی ۹۳ نفر، مازندران ۵۵ نفر و آذربایجان غربی ۲۷ نفر بوده است.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به بیشترین تعداد فوتی در یک حادثه گفت: امروز (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) در شهر تبریز شهرک گلشهر چهار نفر از اعضای یک خانواده اعم از (پدر و مادر و دو فرزند ۱۶ و ۸ ساله) به علت اشکال در سیستم دود کش و نارسایی آبگرمکن فوت کرده اند.

خالدی با بیان اینکه بیشترین تعداد فوتی در روزهای تعطیل ثبت شده است، گفت: در تاریخ ۶ فروردین در استان ایلام منطقه چوار انارک سه مورد و منطقه کان گنبد سه مورد فوتی و نیز در استان البرز حیدرآباد در تاریخ ۹ فروردین ماه جاری سه مورد فوتی گزارش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.