گزارشی از کمبود روغن خوراکی در یکی از مناطق شهر تهران

می گویند همه چیز هست، اما شما باور نکنید!

زنان و مردان در صفوف نامنظم و بدون رعایت حداقل فاصله ایمن، ساعتها در انتظار ۲ عدد روغنی هستند که با بی تدبیری در اقتصاد این کشور کمیاب شده است.

پایگاه خبری رسا نشر- شبنم حاجی اسفندیاری – از ساعت ۱۵ شنبه شانزدهم اسفند هزار و سیصد و نود و نه از اولین فروشگاه کوروش در ورودی بلوار اصلی تهرانسر تا آخرین فروشگاه زنجیره ای در انتهای تهرانسر که فقط یکی از مناطق پر جمعیت و مهم شهر تهران است، به هر کجا که سر زدم ، روغن مایع یا جامد خوراکی و سرخ کردنی با قیمت مصوب پیدا نشد!. این جستجو شامل فروشگاههای جانبو، کوروش، رفاه، وین مارکت و … بود که متصدیان تمامی این فروشگاهها اظهار شرمندگی می کردند و می گفتند روغن نداریم!

لحظه ای که در خبرها ، رئیس جمهور ، معاون اول ایشان ، وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی ومدیران زیر دستی می گویند مردم نگران نباشند! کالاهای اساسی در شرایط مطلوبی قرار دارد و در همه جای کشور توریع شده است؛ اول احساس غرور می کنید. بعد کمی آرامش به سراغتان می آید. اما با توجه به سوابق گذشته مسئولین در دادن وعده های بسیار و لمس کمبود ها با گوشت، پوست  و استخوان در می یابید که نه اینگونه که می گویند نیست. و این دغدغه به سراغتان می آید که نکند شب عیدی بدون روغن ، برنج و گوشت بمانیم…

در عرض ۲ ساعت تمام فروشگاههای موجود در تهرانسر را با پای پیاده جستجو کردم. هیچکدام روغن نداشتند. تا اینکه به فروشگاه رفاه تهرانسر رسیدم و با چنین صحنه ای مواجه شدم.

می گویند همه چیز هست، اما شما باور نکنید!

(تصاویر کاملاً واقعی هستند)

بله، صف روغن ! . البته از این دست تصاویر و فیلم ها در فضای مجازی زیاد دیده اید. تصاویری که هرگز در اخبار شبکه های تلویزیون داخلی مشاهده نخواهید کرد. تصاویری که نشان دهنده تناقض در گفتار و رفتار مسئولین این سرزمین دارد. زنان و مردان در صفوف نامنظم و بدون رعایت حداقل فاصله ایمن، ساعتها در انتظار ۲ عدد روغنی هستند که با بی تدبیری در اقتصاد این کشور کمیاب شده است.

می گویند همه چیز هست، اما شما باور نکنید!

می گویند همه چیز هست، اما شما باور نکنید!

جلوتر که بروید افراد مسن و سالخورده ای را می بینید که در صف روغن ایستاده اند. می دانید کجا برکت از زندگی ایرانیان رفت؟ آنجا که اوضاع آنقدر بد شد و سالخوردگانی که باید در استراحت و رفاه باشند، تا سالهای واپسین عمر را در آرامش سپری کنند، کیسه به دست در این صف و آن صف ساعتها می ایستند شاید بتوانند نیازهای اولیه زندگی شان را کمی ارزانتر بخرند. تا دست کم مقرری اندکی که دارند کفاف یک ماهشان را بدهد. و احتمالاً لعن و نفرین آنان دامنمان را گرفته است. همان افراد مسنی که حضورشان در مراکز عمومی به دلیل کرونا بسیار خطرناک است!

یک سال است که با کرونا دست و پنجه نرم می کنیم. آمار که پایین می آید ماحصل برنامه ریزی و موفقیت خودتان است، اما وقتی بالا می رود مردم مقصر می شوند! زمانیکه برای افزایش آمار کرونا یقه جر می دهید و مردم را عامل اصلی تداوم کرونا جلوه می دهید، بد نیست به احتمال وجود دهها صف مانند این هم فکر کنید.

منبع رسا نشر
از طريق شبنم حاجی اسفندیاری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.