انتقادات آذری جهرمی به صداوسیما؛ از فردوسی‌پور تا پهنای باند

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی از صداوسیما انتقاد کرد.

«محمدجواد آذری جهرمی» دیشب در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» با اشاره به ماجرای شنیده شدن آژیر در تهران گفت: “مردم چند شب قبل در فضای مجازی درباره صدای آژیر قرمز صحبت کردند و گفتند در مناطقی صدای آژیر قرمز شنیده و هواپیمایی نیز در آسمان دیده شده است. من همان زمان تلویزیون را روشن کردم و تمام شبکه‌های تلویزیون را گشتم هیچ کدام از شبکه‌ها درباره چنین چیزی صحبت نمی‌کردند. پس ازحدود ۳ ساعت دیدم که صدا و سیما درباره این آژیر صحبت می‌کند.”

او افزود: «زمانی که پای فضای مجازی به میان می‌آید ساختار عمکلردی تفاوت می‌کند. اگر به شیوه قدیم به این فضا نگاه کنیم، توسعه و پیشرفت نخواهیم کرد. فضای مجازی به اخبار سرعت می‌بخشد و این راهش نیست که با بستن این شبکه‌ها جلوی راه توسعه را بگیریم. راهش این است که محتوای مناسب ایجاد کنیم و اقدامات و عملکردمان را متناسب با این فضا پیش ببریم.»انتقادات آذری جهرمی به صداوسیما؛ از فردوسی‌پور تا پهنای باند|خبر فوری

جهرمی با اشاره به حذف عادل فردوسی پور از تلویزیون گفت: «مدتی قبل یک گزارش ورزشی پخش شد، مردم دوست داشتند این گزارش را در شبکه داخلی خودمان و با گزارش مجری محبوب‌شان بشنوند، اما این اتفاق رخ نداد. با همین تصمیم در حالی که می‌شد این برنامه ترافیک داخلی باشد، اما در شبکه خارجی پخش شد و ترافیک خارجی را به خود اختصاص داد.»

او تصریح کرد: “همیشه با بستن فضای مجازی نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید، گاهی چاره کار آزاد کردن فضا است. پهنای باند یک مسئله دستوری نیست که به مردم بگوییم چه چیزی مصرف کنند، مصرف به ذائقه افراد برمی‌گردد و نمی‌توان به کسی زور کرد که چه چیزی مصرف کند.”

وزیر ارتباطات گفت: «درباره پهنای باند، دو شکل نگاه وجود دارد. برخی می‌گویند دولت پهنای باند را افزایش ندهد چون بخش فرهنگی به تناسب آن ارتقا پیدا نکرده است. عده‌ای می‌گویند کاری به فرهنگ نداشته باشیم و پهنای باند را بدون درنظر گرفتن این شاخصه توسعه بدهیم. تشکیل مرکز ملی به این دلیل بوده است که در این‌باره تصمیم بگیرد.»

جهرمی افزود: «اما باید بگویم در این بین سازمان‌هایی هستند باید فرهنگ‌سازی کنند، اما به جای این که بودجه را صرف فرهنگسازی کنند، صرف انتقاد می‌کنند، اگر پهنای باند انجام نشده بود در ایام کرونا چطور می‌توانستیم آموزش، سلامت و کسب و کار را پیش ببریم؟ نگاه افزایش پهنای باند، بدون در نظر گرفتن ضوابط فرهنگی ذهنیت اشتباهی است، باید جنس فرهنگ‌سازی را تغییر دهیم. دیگر نمی‌توان جامعه را با مکانیزم صداوسیما پیش برد، صداوسیما باید خودش را آپدیت کند.»

او درباره امنیت در فضای مجازی گفت: “وضع ما از نظر امنیت وضع مناسبی است اما باید دراین زمینه کار کرد، چون تفکر دست‌اندازی به قدرت ما زیاد است و افرادی وجود دارند که در این حوزه خرابکاری می‌کنند. باید به این نکته توجه کنیم که فضای مجازی دسترس‌پذیر است و مورد هجوم قرار می گیرد. ما سپر دفاعی دژفا را اجرایی کرده‌ایم تا جلوی اتفاقات را بگیرد.”

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.