اثراتی که کرونا بر چشم دارد

 

یک متخصص چشم پزشکی گفت: ویروس کرونا از زمان شیوع تا کنون با جهش‌های متفاوت علایم مختلفی را در مبتلایان آشکار کرده و یکی از این علایم عفونت چشم است که می‌تواند با قرمزی چشم آغاز شود.

رحیم عبدالوند اظهار کرد: قرمزی، تورم و خارش از علایم عفونت چشم است و اگر فرد علاوه‌بر التهاب ملتحمه، تب، سرفه یا تنگی نفس نیز داشت باید به پزشک مراجعه کند.

وی ادامه داد: اگر فردی مبتلا به عفونت چشم در اثر کرونا شد، در صورت لماثراتی که کرونا بر چشم دارد|خبر فوریس کردن چشمان خود ممکن است دیگران را نیز آلوده کرده و بدون شستن یا ضدعفونی کردن دستان خود، افراد یا سطوح را لمس کند، لذا باید از دست زدن به صورت، به‌خصوص غشاهای مخاطی در دهان، بینی و چشم خودداری شود.

این چشم پزشک ادامه داد: اگر برخی افراد از لنزهای چشمی استفاده می‌کنند، از این به بعد از عینک استفاده کنند.

وی افزود: این کار باعث می‌شود که چشم‌ها از تماس دست در امان باشد و احتمال لمس چشم توسط دست کمتر شود وهمچنین عینک به محافظت از چشم‌ها در برابر قطرات تنفسی نیز کمک می‌کند.

عبدالوند با بیان اینکه ویروس کرونا می‌تواند باعث درد، قرمزی و ضعیف شدن چشم شود، گفت: زمانی‌که چشم به این ویروس آلوده شده باشد دچار آبریزش، قرمزی و التهابات می‌شود.

این متخصص چشم پزشکی تصریح کرد: چشمان خود را نمالید و قطره‌های مرطوب‌کننده چشم ممکن است به رفع خارش کمک کنند، قبل و بعد از ریختن قطره در چشم، دست‌های خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و اگر نیاز است که چشمان خود را لمس کنید، به جای استفاده از انگشتان از دستمال استفاده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.