جان باختن دو جوان ۲۰ ساله در اثر گازگرفتگی در اصفهان

 

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به حادثه گازگرفتگی امروز در اثر استنشاق مونوکسید کربن به علت عدم ایمنی بخاری در روستای هرمزآباد در زیار که منجر به فوت دو جوان ۲۰و ۲۲ ساله شد، اظهار داشت: امروز هم در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در روستای علی آباد دو نفر مصدوم شدند که به بیمارستان غرضی انتقال یافتند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۷۸ نفر در استان اصفهانجان باختن دو جوان ۲۰ ساله در اثر گازگرفتگی در اصفهان دچار مسمومیت گازگرفتگی شدند که از این میان ۱۳ نفر جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش دمای ۶ الی ۱۰ درجه تا روز شنبه توصیه کرد و گفت:استفاده ناایمن از وسایل گرمایشی و گازسوز و آبگرمکن بیشترین عامل گازگرفتگی در استان اصفهان بوده است؛ بنابراین شهروندان نسبت به عدم نصب دودکش استاندارد برای هر وسیله گازسوز، باز نبودن مسیر دودکش یا نداشتن کلاهک «اچ» مانند در بالای پشت بام و تهویه نامناسب منزل از عوامل مهم در گازگرفتگی با مونوکسید کربن دقت کنند.

وی  با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در فصل سرما گفت: در استان اصفهان دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار از گاز خانگی استفاده می‌کنند و ۹۹.۸ درصد از خانوارهای شهری هم مشترک گاز خانگی هستند که کوچک‌ترین غفلت در استفاده از وسایل گرمایشی با خطر گازگرفتگی همراه خواهد شد.

۴۸

منبع: خبر آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.