ایرانی‌ها در صدر خریداران خارجی خانه در ترکیه در سال ۲۰۲۰

 

اتباع ایرانی با خرید بیش از ۷ هزار واحد مسکن جایگاه نخست خریداران خارجی مسکن در سال ۲۰۲۰ در ترکیه را به خود اختصاص دادند.

بنا به اعلام سازمان آمار ترکیه «توئیک»، تعداد خانه‌های خریداری شده توسط اتباع خارجی در سال ۲۰۲۰ با ۱۰.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل آن در مجموع ۴۰ هزار و ۸۱۲ واحد بوده است.

پس از شهروندان ایرانی، به ترتیب عراقی‌ها ۶ هزار و ۶۷۴ واحد، روس‌ها ۳ هزار و ۷۸ واحد، افغان‌ها یک هزار و ۹۲۹ واحد و آذربایجانی‌ها یک هزار و ۲۷۹ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند.ایرانی‌ها در صدر خریداران خارجی خانه در ترکیه در سال ۲۰۲۰|خبر فوری

بر این اساس، اتباع خارجی ۱۹ هزار و ۱۷۵ واحد مسکن در استانبول خریداری کرده‌اند و این شهر در این رابطه در جایگاه نخست قرار گرفته است. پس از استانبول، به ترتیب ۷ هزار و ۷۳۵ واحد مسکن در آنتالیا، ۲ هزار و ۷۴۶ واحد مسکن در آنکارا و یک هزار و ۳۴۰ واحد مسکن در بورسا به خارجی‌ها فروخته شده است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ نیز میزان فروش مسکن به اتباع خارجه در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۹ با کاهش ۱۶.۴ درصدی مواجه شده و در مجموع ۴ هزار و ۴۲۷ واحد به فروش رسیده است.

در ماه پایانی سال گذشته هم اتباع ایرانی ۷۶۴ واحد مسکن از ترکیه خریداری کرده و در این زمینه جایگاه نخست را به خود اختصاص دادند. پس از ایرانی‌‌ها، شهروندان کشورهای عراق و روسیه به ترتیب با خرید ۷۲۴ واحد و ۲۲۴ واحد مسکن در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

استانبول در ماه دسامبر سال گذشته نیز مورد توجه اکثر خریداران خارجی مسکن قرار گرفت. در مجموع ۲ هزار و ۳۰۸ واحد خانه در استانبول در این دوره توسط اتباع خارجی خریداری شد. پس از استانبول به ترتیب در آنتالیا ۷۸۹ واحد، آنکارا ۲۷۳ واحد، مرسین ۱۵۹ واحد و یالووا ۱۳۱ واحد مسکن توسط خارجی‌ها خریداری شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.