روایت رضا کیانیان از تابلوی ۱۰۰ میلیونی‌اش/ زن بر سر دو راهی؛ شاخه: بمان، پرنده: برو!

 

فعالیت هنری رضا کیانیان تنها به بازیگری محدود نمی‌شود و او در عرصه طراحی صحنه، مجسمه‌سازی و عکاسی هم فعالیت می‌کند. اخیراً تابلوی عکس او در حراج تهران به فروش رفت.

روز گذشته در سیزدهمین حراج تهران تابلوی عکس “دیگر مپرس از من نشان” رضا کیانیان به قیمت ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

روایت رضا کیانیان از تابلوی ۱۰۰ میلیونی‌اش/ زن بر سر دو راهی؛ شاخه: بمان، پرنده: برو!|خبر فوری

فعالیت هنری رضا کیانیان تنها به بازیگری محدود نمی‌شود. او به تجربه در حرفه‌های مختلف پرداخته که علاوه بر شاخه‌های تخصصی سینما و تئاتر همچون طراحی صحنه و فیلمنامه‌نویسی، عرصه‌های هنر‌های تجسمی از جمله مجسمه‌سازی و عکاسی را نیز در بر می‌گیرد. او تا کنون نمایشگاه‌های متعددی بر پا کرده و در حراج‌های بین‌المللی موفقیت‌هایی داشته است.

رضا کیانیان یک روز پس از فروش اثرش در حراج تهران و در حالی که به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، درباره اثر “دیگر مپرس از من نشان” در صفحه شخصی‌اش نوشت: “این اثر دیجیتال آرت، در ارتباط معنایی با عنوان اثر دریافت می شوند. “دیگر مپرس از من نشان” بخشی از یکی از غزلیات سعدی ست که مجموعه ای از آثار رضا کیانیان را در بر می‌گیرد.

سه سوژه جاندار در اثر دیده می‌شوند. بخشی از فیگور زنی در سمت راست که در حال خارج شدن از کادر است.شاخه ای که در میانه از بالای کادر آویزان است. و پرنده ای در سمت چپ، در حال پرواز به سمت بیرون. شاخه ای که ریشه در خاک دارد اشارتی ست بر ماندن و پرنده و فیگور بر رفتن دلالت می کنند.نور و سایه ای که بر دیوار افتاده، قفس را تداعی می کند. گویی مرغ از قفس پریده است. سوژه های در حال حرکت و دیواری که در زمینه سکون را القاء می‌کند،تضادی معنا دار را ایجاد کرده که بخش نا گفته شعر را روایت می کنند. “او می رود دامن کشان ، من زهر تنهایی چشان/ دیگر مپرس از من نشان، کز دل نشانم می رود”

عدم وضوح فرم پرنده و فیگور در حال حرکت، بر رفتن و نماندن تأکید دارد.گویی روایتگر لحظه ای است که تنها بویی از آن در مشام خاطره باقی می ماند. رفتن و ماندن در این کلاژ تصویری‌ نشان از تجربه ای آشنا و تراژیک دارد که هر مخاطبی در مواجهه با آن دوباره تجربه اش می کند.”

روایت رضا کیانیان از تابلوی ۱۰۰ میلیونی‌اش/ زن بر سر دو راهی؛ شاخه: بمان، پرنده: برو!|خبر فوری

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.