معبدی ۲۵۰۰ ساله در ترکیه کشف شد

 

باستان‌شناسانی که در ترکیه مشغول کاوش بودند موفق به کشف بقایای یک معبد باستانی الهه یونان باستان شدند.

سال‌هاست که گروهی از باستان‌شناسان مشغول کاوش در محوطه تاریخی ۱۶۰۰ مترمربعی واقع در غرب ترکیه هستند و این کاوش‌ها تاکنون به کشف شواهد وجود ۳۵ بنا که در دوره‌های مختلف تاریخی در این مکان ساخته شده منجر شده است. قدمت ۱۶ مورد از این بناها به دوران نوسنگی یعنی حدود ۴۵۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد.معبدی ۲۵۰۰ ساله در ترکیه کشف شد|خبر فوری

نتیجه کاوش این گروه باستان‌شناسی در این محوطه تاریخی که در «ازمیر» قرار دارد اخیرا به کشف بقایای یک معبد ۲۵۰۰ ساله منجر شده است.

معبد تاریخی متعلق به الهه یونان باستان که در این مکان کشف شده است قدمت کمتری نسبت به آثار دوران نوسنگی دارد اما یکی از مهم‌ترین اکتشاف‌های این محوطه به شمار می‌رود.

پروفسور «الیف کوپارال» استاد دانشگاه و سرپرست تیم باستان‌شناسی که در این محوطه تاریخی مشغول کاوش است بیان کرد: «طی بررسی این مکان به بقایای معبد «آفرودیت» که به قرن ششم پیش از میلاد تعلق دارد برخوردیم. این یک اکتشاف بسیار قابل‌ توجه است.»

به گفته «کوپارال» کشف مجموعه‌ای از بقایای بناها و شواهد تاریخی در این محوطه نشان‌دهنده وجود شبکه اجتماعی و اقتصادی وسیع در این نقطه از «ازمیر» در سال‌های گذشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.