توهم های کیهان پایان ناپذیرند/ این بار “پشت پرده” تجمع اهالی تئاتر

 

روزنامه کیهان، تجمع اهالی تئاتر مقابل مجلس را «بهره‌کشی سیاسی از مطالبات اهالی تئاتر در جهت منافع و مقاصد برخی از مدیران خانه تئاتر » خواند.

روزنامه کیهان نوشت:

سران «خانه تئاتر» به جای پاسخگویی نسبت به شرایط امروز هنرمندان تئاتر، اهالی این عرصه را به مقابل مجلس بردند تا تجمع برگزار کنند!ادعای کیهان درباره

روز گذشته، تجمعی با عنوان «اعتراضِ در سکوتِ اهالی تئاتر» در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این تجمع در حالی توسط «خانه تئاتر» طراحی شد که قبل از مجلس، مدیران این تشکیلات به‌عنوان مسئول امور صنفی اهالی هنرهای نمایشی باید پاسخگوی شرایط نامناسب معیشتی اهالی این عرصه باشند و بعد از آن، دولتی که با حمایت همین مدیران تئاتری روی صحنه آمده است باید مخاطب هنرمندان تئاتر قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که این تجمع در مقابل مجلس، بیش از مطالبه‌گری، با هدف بهره‌کشی سیاسی از اهالی تئاتر در جهت منافع و مقاصد برخی از مدیران خانه تئاتر برگزار شد. متولی اصلی این تجمع فردی است که خودش سال‌ها مدیریت مراکز و نهادهای متصل به بیت‌المال را به عهده داشته و مدتی است در خط مقدم اجرای نمایش‌های سخیف و مبتذل قرار دارد. وی طی مدتی که به عنوان معاونت امور بین‌الملل شهرداری تهران مشغول کار بود، به طور مکرر با هزینه بیت‌المال به سفر خارجی می‌رفت! طوری که یکی از سایت‌های خبری، وی را صاحب رکورد در سفر خارجی یک مدیر شهری معرفی کرده بود. وی همچنین مسئولیت‌های متعدد دیگری را عهده‌دار بوده است، اما با وجود چنین مسئولیت‌هایی، طی سال‌های اخیر به اجرای نمایش‌های هنجارشکنانه رو آورد!

همچنین در تجمع دیروز اهالی تئاتر در مقابل مجلس، بیانیه‌ای توسط حمیدرضا نعیمی خوانده شد؛ وی در حالی مدعی حمایت از حقوق اهالی تئاتر شده که فقط برای یکی از نمایش‌هایش مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از شورای حمایتی مرکز هنرهای نمایشی و ۵۰ میلیون تومان از جشنواره تئاتر فجر گرفته بود. جای سؤال است چگونه فردی که چنین مبالغی از دولت دریافت کرده به‌عنوان نماینده مطالبات معیشتی اهالی تئاتر، ظاهر شده است؟!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.