رسانه فرانسوی شهید سلیمانی را قهرمان معاصر توصیف کرد

ایرنا نوشت: یکسال پس از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به اوج آیین گرامیداشت یادبود رشادتها و دلاوری های وی ازجمله شرکت جمعیت عظیم ایرانی ها در مراسم خاکسپاری، نامگذاری اماکن عمومی به نام وی، محبوبیت او در تمام اقشار جامعه، شهید سلیمانی را قهرمان تاریخ معاصر دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۱۳۹۸) در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، ترور شد. جمعیت عظیمی برای ادای احترام او در سراسر ایران در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند.

رسانه فرانسوی شهید سلیمانی را قهرمان معاصر توصیف کرد

به گزارش این رسانه فرانسوی؛ چند روز پس از ترور سردار سلیمانی، آیین بزرگداشت این “شهید” در اوج خود برگزار شد؛ او در همه اقشار و طبقات اجتماعی، سیاسی و مذهبی ایران از محبوبیت برخوردار بوده و در همه شهرهای ایران تصاویر و مجسمه های او دیده می شد؛ ترانه ها و حتی یک مجموعه تلویزیونی با هدف جاودانگی خاطرات او ساخته شدند؛ خیابان ها، بزرگراه ها، ساختمان ها و اماکن عمومی بی شماری در بسیاری از شهرها از جمله تهران، مشهد، شیراز، کرمان و اصفهان نیز به احترام یادبود وی نامگذاری شده اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: جمهوری اسلامی ایران قرار است در هفته جاری، نخستین گرامیداشت سالگرد شهادت فرمانده قدرتمند ایرانی و معمار استراتژی منطقه ای، سردار قاسم سلیمانی را برگزار کند.

این رسانه فرانسوی تصریح کرد: در اواسط دسامبر (آذر/دی)، رهبر انقلاب اسلامی ایران به کمیته بزرگداشت “شهید سلیمانی” اظهار داشت که شهید سلیمانی تجسم ارزش های ایرانی مانند شجاعت و روحیه مجاهدت است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رهبر ایران  خاطرنشان کرد: او این گونه قهرمان کل ملت ایران شد.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: این گرامیداشت نیز تنها چند هفته باقیمانده به ترک قدرت دونالد ترامپ، رئیس جمهور مغلوب ۲۰۲۰ انتخابات آمریکا که مسئولیت هدایت کارزار “فشار حداکثری” بر ایران را بر عهده داشت، برگزار می شود. در هفته های اخیر تنش بین تهران – واشنگتن که بعد از ترور سردار سلیمانی در آستانه درگیری های مستقیم نیز بوده اند، دوباره افزایش یافته است. تهران در هشتم ژانویه سال گذشته میلادی با حمله به پایگاه های مستقر نظامیان آمریکایی در عراق مقابله به مثل کرد.

این رسانه فرانسوی عنوان کرد: سردار سلیمانی حتی قبل از ترور از سوی آیت الله علی خامنه ای، “شهید زنده” نامیده شد؛ وی که در مارس ۲۰۱۹، حکم ذوالفقار، بالاترین افتخار نظامی ایران را از رهبری این کشور دریافت کرد؛  تا به امروز تنها کسی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ که به سلطنت شاهنشاهی پایان داد، آن را دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه؛ نام سردار سلیمانی که اکنون یک فرمانده کاریزماتیک است، در کنار معروف ترین ژنرال هایی که از دوران پیش از اسلام تا دوران مدرن برای سرزمین خود جان فشانی کرده اند؛ ذکر می شود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاعر ایرانی با تاکید بر اهمیت انتقال پیام رشادت های سردار سلیمانی به جوانان نوشت: ما در طول تاریخ دیرینه خود قهرمانان زیادی داشته ایم که برخی از آن ها خیالی بوده اند؛ اما سردار سلیمانی یک انسان واقعی بود که ما آن را با چشم خود به واقع دیده و شناخته ایم.

این رسانه فرانسوی به نقل از فاطیما آلسمدی، محقق مرکز مطالعات الجزیره در دوحه بیان کرد به ندرت می توان شخصیتی با چنین اجماع بر محبوبیت او در ایران یافت.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.