امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

 

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات کارگاهی دانش‌آموزان هنرستان‌ها توضیح داد.

مصطفی آذرکیش درباره امتحانات نیم‌سال اول دانش‌آموزان هنرستانی اظهار کرد: در هنرستان‌ها دروس کارگاهی و غیر کارگاهی داریم براین اساس سه عنوان عمومی، شایستگی پایه فنی و شایستگی غیر فنی را داریم که از میان دروس غیر کارگاهی برخی پودمانی هستند و برخی خیر.

وی افزود: دانش‌آموزان هنرستان‌ها برای دروس عمومی مانند دینی، عربی، زبان و… امتحان پایانی نوبت اول دارند و سایر دروس شامل شایستگی پایه فنی، شایستگی غیر فنی ( پودمانی ) و دروس مشترک است، برای دروس پودمانی ۵ بار در سال نمره وارد سامانه می‌شود یعنی در طول آموزش یک فصل یا همان پودمان، ارزشیابی و آموزش همراه با هم انجام می‌شود.امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟|خبر فوری

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود.

آذرکیش ادامه داد: برای دروسی که ماهیت غیر کارگاهی دارند تحت هر شرایطی آموزش و ارزشیابی انجام می‌شود این کار یا در بستر شاد یا سایر پیام رسان‌ها در حال انجام‌ است.

وی با اشاره به دروس کارگاهی تحت عنوان شایستگی فنی شاخه کاردانش و آموزش استاندارد مهارت در هنرستان‌ها متذکر شد: متناسب با پروتکل‌های بهداشتی، آموزش کارگاهی در هنرستان‌ها ارائه می‌شود چون کل کشور که کاملا در شرایط قرمز قرار نداشتند.

آذرکیش عنوان کرد: مدارسی که  آموزش‌های کارگاهی را ارائه کردند، ارزشیابی را هم انجام داده‌اند و آنهایی که آموزش‌ها را ارائه نکردند درباره آنها باید بگویم که اساسا در هنرستان‌ها هفته‌ای دو روز کارگاه داریم و اگر تا عید هم هیچ کارگاهی نداشته باشند، در مجموع ۴۸ روز می‌شود که بعد از تعطیلات عید تا دو ماه می‌توانند آن را جبران کنند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در راهنمایی که ۲۳ مهر ابلاغ کردیم در بند ۱۵ آن اختیاراتی به هنرستان‌ها دادیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی متناسب با اقتضائات برنامه ریزی برای دروس کارگاهی و غیر کارگاهی داشته باشند.

آذرکیش گفت: تعادل برقرار کردن بین سلامت و آموزش مهم است و در نخستین فرصتی که اجازه دهند به صورت تراکمی و حضوری کارگاه هنرستان‌ها برگزار می‌شود، طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ارزشیابی دروس کارگاهی باید حضوری انجام شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.