کرونا مردم بارسلونا را کتاب‌خوان کرد

 

شیوع ویروس کرونا و قرنطنیه در بارسلونا، منجر به افزایش مطالعه کتاب در این شهر اسپانیا شد.

کتاب‌فروشی‌های شهر بارسلونا در دوران کرونا از افزایش فروش کتاب خبر داده‌اند و در کمال حیرت در این دوران، کتاب‌فروشی‌های جدیدی نیز افتتاح شده است.

کتاب‌فروشی بایرن یکی از کتاب‌فروشی‌های جدید شهر بارسلونا است که توسط انتشارات کتاب‌های دانشگاهی هایگنز تاسیس شده و از ماه نوامبر آغاز به کار کرده است.کرونا مردم بارسلونا را کتاب‌خوان کرد|خبر فوری

ماریانا ساریا که از فروشندگان این کتاب‌فروشی است می‌گوید: «سه سال بود که برای افتتاح این فروشگاه برنامه‌ریزی کرده بودیم و قرار بود در ماه آوریل آغاز به کار کنیم، اما واضح بود که این امر امکان‌پذیر نیست… روزی که در ماه نوامبر تصمیم گرفتیم این کتاب‌فروشی را افتتاح کنیم، صف طولانی از مردم مقابل کتاب‌فروشی شکل گرفته بود. فضای کافی برای همه وجود نداشت. این اتفاق واقعا تاثیرگذار بود. با افتتاح این فروشگاه افراد زیادی از نقاط مختلف به این‌جا می‌آمدند. نمی‌دانم آیا این استقبال به‌خاطر حس همبستگی بود یا این‌که کتاب‌فروشی‌ چیزی است که مردم این منطقه به آن احتیاج داشتند.»

«ماریا کارم فرر» مدیر انجمن کتاب‌فروشی‌های کاتالان می‌گوید: «همه‌گیری کرونا مردم را نسبت به لزوم حمایت از کتاب‌فروشی‌های منطقه زندگی‌شان آگاه کرده است… ناشران نیز با استقبال مردم در دوران کرونا مواجه شده‌اند… شاید دیگر چیزی برای تماشا کردن در نتفلیکس باقی نمانده و یا شاید قرنطینه باعث شده فکر کنند کتاب می‌تواند دوست خوبی برای‌شان باشد.»

این استقبال از کتاب درحالی به وجود آمده که چندی پیش به نظر می‌رسید آینده‌ای برای صنعت نشر کتاب وجود ندارد. کتاب‌فروشی «کاتالونیا» که از سال ۱۹۲۴ کانون اصلی علاقه‌مندان به کتاب در بارسلونا بود در سال ۲۰۱۳ ناچار به تعطیلی شد و یکی از شعبه‌های «مک دونالد» جای آن را گرفت.

در همان سال کتاب‌فروشی کنودا که یک کتاب‌فروشی مختص کتاب‌های دست دوم بود نیز تعطیل شد و یکی از شعبه‌های یک برند مشهور لباس جای آن را گرفت.

مورال که مدیر یکی از محبوب‌ترین کتاب‌فروشی‌های این شهر است می‌گوید فروش کتاب در دوران کرونا به خصوص کتاب‌های کلاسیک افزایش یافته است. او معتقد است قرنطینه سبب شده مردم به یاد بیاورند که کتاب‌ها می‌توانند دوست‌های بسیار خوبی باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.