تلگرام آخرین آپدیت سال ۲۰۲۰ اش رو عرضه کرد

 

تلگرام ۱۲امین و آخرین آپدیت سال ۲۰۲۰ اش رو عرضه کرد.
در این آپدیت:
تلگرام قابلیت Voice Chats رو اضافه کرده که هر گروهی رو تبدیل به یک چت روم صوتی زنده میکنه و از اون میشه برای کاربردهایی مثل تماس صوتی گروهی هم استفاده کرد. این بخش صوتی در هر گروه موازی با بخش متنی عمل میکنه و تداخلی با همدیگه ندارن. بنابراین کاربران برای شنیدن چت صوتی در گروه هایی که این قابلیت رو فعال کردن، باید دکمه Join در بالای صفحه رو بزنن. در صورت عدم علاقه هم میتونن صدا رو میوت یا کلا چت صوتی رو ترک کنن.
بعد از جوین شدن به بخش صوتی گروه، کاربران در صورت داشتن دسترسی، میتونن حرف بزنن و چندین هزار نفر به طور همزمان امکان حرف زدن داره. شنونده میتونن هر کاربر رو به طور مستقل میوت کنن تا صدای اون رو نشنون و حتی بعد از جوین شدن به چت صوتی گروه خاصی، میتونن ازادانه در تلگرام بچرخن و در چت صوتی حرف بزنن و در بقیه چت ها پیام بدن. در اندروید حتی میشه میکروفون چت صوتی روی صفحه نگه داشت و در هنگام کاربر با بقیه اپ ها کماکان در چت صوتی صحبت کرد.تلگرام آخرین آپدیت سال 2020 اش رو عرضه کرد|خبر فوری
‏برای فعال کردن این قابلیت در گروهتون، فقط کافیه وارد پروفایل گروهتون بشین و با زدن سه نقطه (⋮) گزینه Start Voice Chat رو فشار بدین. به طور پیش فرض همه اعضای گروه میتونن در چت صوتی صحبت کنن ولی ادمین ها گزینه ای دارن که با فعال کردنش میتونن اعضا رو به طور اتوماتیک میوت کنن.
تلگرام گفته این قابلیت رو در اینده بهبود میده و قابلیت هایی مثل حذف نویز، چت تصویری گروهی و همچنین اشتراک گذاری صفحه نمایش کاربر رو به اون اضافه خواهد کرد.
در این آپدیت لود شدن استیکرهای متحرک سریعتر شده و تا لود شدن کامل این استیکرها، تلگرام یک طرح کلی از استیکری که قرار هست ببینین رو بهتون نشون میده که مخصوصا برای اینترنت کند ما مفید هست.
امکان ادیت عکسهای فرستاده شده حالا در اندروید و iOS یکسان شده و حالا کاربران اندرویدی میتونن عکسی که فرستادن رو بدون ارسال مجدد، ویرایش کنن. کاربران iOS هم حالا میتونن عکسی که طرف مقابلشون براشون فرستاده رو بدون ذخیره کردن اون، ویرایش کنن و نسخه ویرایش شده رو ارسال کنن.
‏- در این آپدیت کاربران اندرویدی علاوه بر دریافت انیمیشن های جدید در اپ تلگرام، میتونن مکان ذخیره فایل های دانلود شده تلگرام رو به حافظه SD گوشیشون منتقل کنن.
و در نهایت تلگرام گفته که خیلی از قابلیت هایی که اضافه کرده، پیشنهاد کاربرانش بوده، در نتیجه حالا یک صفحه خاص برای پیشنهاد قابلیت های جدید و همچنین گزارش دادن باگ هایی که کاربران بهشون برمیخورن، عرضه کرده که فرایند گزارش و پیشنهاد دادن رو خیلی اسونتر میکنه. کاربران میتونن به هر پیشنهاد یا باگ رای مثبت بدن و کامنت بزارن تا اون قابلیت بیشتر به چشم توسعه دهندگان تلگرام بیاد و احتمال اضافه شدن یا حل اون بیشتر بشه.
این صفحه از ادرس bugs.telegram.org در دسترس هست ولی قابلیت پیشنهاد قابلیت یا گزارش باگ اون به طور تدریجی برای همه کاربران فعال خواهد شد.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.