وعده بزرگ کریم باقری به هواداران پرسپولیس

 

چرا به شکلی عجیب در حالی که در بهترین زمان ممکن به گل رسیدید برتری‌تان را خیلی راحت از دست دادید، منتقدان معتقد بودند که اولسان را بیش از حد بزرگ کرده بودید و توانایی خودتان را خیلی باور نداشتید؟

بازیکنان ما با سختی‌ها و همه کم و کاستی‌هایی که وجود داشت به فینال رسیدند. در فینال هم بازی خوبی را ارائه دادند و تا سر حد جانشان تلاش کردند. در مورد بزرگ کردن اولسان هم من نمی‌دانم کی اولسان را بزرگ کرده بود چون به هر حال همه دیدند که اولسان تیم خیلی خوبی بود و به عنوان بهترین تیم شرق از آن طرف بالا آمده بود و اگر تیم خوب و قوی نبود که نمی‌توانست در بین آن همه تیم شرقی بالا بیاید و به فینال برسد. ما اولسان را خیلی خوب آنالیز کرده بودیم و به گل هم رسیدیم اما بالاخره در فوتبال گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که غیر قابل پیش‌بینی است و کمتر کسی فکرش را می‌کند. روی دو اتفاق دو گل از روی دو پنالتی دریافت کردیم و فوتبال واقعاً روی بد خودش را به ما نشان داد. تیم ما هم در عین شایستگی نتیجه را واگذار کرد و باخت. پرسپولیس مستحق قهرمانی و کسب جام بود و بازیکنان‌مان هم همه تلاش‌شان را انجام دادند و تا ثانیه آخر جنگیدند اما متأسفانه گاهی در فوتبال هر چه تلاش می‌کنید به حقتان نمی‌رسید و متأسفانه این مهم این بار در فینال برای ما رقم خورد.

اما هواداران پرسپولیس از شکست تیم محبوبشان ناراحتند و معتقدند تیمشان بهترین فرصت برای قهرمانی آسیا را که نصیبش شده بود به راحتی از دست داد!

بازیکنان ما با انگیزه بسیار بالا و تلاش زیاد همه زحمت خودشان را کشیدند و هر چه در چنته داشتند رو کردند اما متأسفانه برد در فینال و قهرمانی قسمت ما نشد. شاید الان هم که با شما صحبت می‌کنم کمی دیر شده باشد اما با وجود این باز هم از هواداران عزیزمان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم برایشان جام بیاوریم.

اما دو بازیکن خوب و زحمتکش تیم دو خطای پنالتی را مرتکب شدند که شاید آن خطاها در آن شرایط لزومی نداشت!

به هر حال شرایط بازی و تحت فشار ممکن است اتفاقاتی غیر قابل پیش‌بینی رخ دهد و دو بازیکن ما هم که خطای پنالتی مرتکب شدند قطعاً نمی‌خواستند آن خطاها را مرتکب شوند اما در شرایط سخت فینال آن دو پنالتی رخ داد.

اما این واقعیت هم وجود دارد که دیگر شاید به فینال نرسید یا حداقل شانس قهرمانی در آسیا را کسب نکنید.

تیم و بازیکنانی داریم که در این چند ساله خوب یاد گرفته‌اند وقتی زمین خوردند چگونه دوباره بلند شوند و قامت‌شان را راست کنند و ما به توانایی تیم‌مان اطمینان داریم و مطمئنم با شخصیتی که پرسپولیس از آن بهره می‌برد دوباره فرصت قهرمانی و فینالیستی نصیب ما خواهد شد.

در حال حاضر در بعضی از پست‌ها دچار کمبود هستید. با این شرایط نگران ادامه لیگ نیستید؟

ما در شرایط خاصی قرار داشتیم و تا جایی که می‌توانستیم و شرایط‌مان اجازه می‌داد قبلاً بازیکن گرفتیم اما با شرایطی که پیش آمده و وجود دارد باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم و تا نیم فصل با شرایطی که داریم پیش برویم و برای قهرمانی و پیش بردن اهدافمان بجنگیم چون تا نیم فصل نمی‌توانیم بازیکن جدیدی اضافه کنیم و باید از موجودیت بازیکنان فعلی‌مان بهترین استفاده ممکن را ببریم.

برای دیدار مقابل نساجی در زمین چمن مصنوعی نامناسب استادیوم شهید وطنی نگرانی از رویارویی مقابل نساجی در آن شرایط خاص ندارید؟

بالاخره این شرایط هست و وجود دارد و کاری‌اش هم نمی‌توان کرد و ما طبق برنامه و آنالیز دقیق باید برویم و سعی کنیم بهترین بازی ممکن را انجام دهیم و ان‌شاءالله با سه امتیاز برگردیم.

محمد انصاری برگشته و توانایی بازی نود دقیقه‌ای را دارد؟

بله، خوشبختانه محمد برگشته و دو هفته است که کنار تیم تمرین می‌کند و هر زمان که سرمربی صلاح دانست می‌تواند تیم را همراهی کند. البته حالا شاید در اولین بازی شرایط بازی نود دقیقه‌ای را نداشته باشد اما حتماً می‌تواند کم کم با شرایط خوب برای نود دقیقه بازی هم تیم ما را همراهی کند.

برای چند بازی اخیرتان برنامه خیلی فشرده‌ای تا دربی دارید. با برنامه‌ریزی اخیر دچار مشکل نمی‌شوید و نگران دربی نیستید؟

ما فعلاً فقط به بازی با نساجی و نتیجه‌گیری مقابل این تیم فکر می‌کنیم و فعلاً اصلاً به دربی فکر نمی‌کنیم و حتماً وقت دربی هم که نزدیک شد راجع به آن بازی هم فکر می‌کنیم و برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهیم.

عیسی آل‌کثیر محروم شد و کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود نامه دادگاه عالی ورزش برای بازنگری به پرونده عیسی برای حضور در فینال هیچ ترتیب اثری به نامه CAS نداد. فکر نمی‌کنید بعضی دست‌های پشت پرده هم در کار بوده که پرسپولیس قهرمان نشود؟

هر چه بود تمام شد و رفت. به نظرم هر اتفاقی که افتاده ما دیگر نباید آن را دنبال کنیم و دنبال بهانه و دست‌های پشت پرده و از این قبیل موارد نباشیم. تیم ما شخصیت خوب و بالایی دارد. ان‌شاءالله خیلی زود دوباره مهیا می‌شویم و بهترین نمایش‌ها را ارائه می‌دهیم و با نتایج خوب دوباره همه نگاه‌ها را معطوف به پرسپولیس و قدرتش می‌سازیم و خودمان را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و شانس اول این عنوان مهم مطرح می‌سازیم.

به عنوان سؤال آخر از لحظه‌ای که مسجل شد جام از دستتان رفته و حس و حال خاص‌تان می‌خواهیم در آن دقایق جویا شویم.

فضای سنگینی بود و همه واقعاً خیلی ناراحت بودیم اما در فوتبال همه این موارد وجود دارد و کاری هم نمی‌توان انجام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.