مهدهای کودک برای ادامه فعالیت باید خود را با مصوبات جدید تطبیق دهند

 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مهدکودک صرفا محلی برای نگهداری کودک نیست بلکه مرکزی تربیتی است.

حکیم زاده در برنامه زنده سلام صبح به خیر روز سه شنبه دوم دی ماه در خصوص چرایی واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش گفت: موضوع تربیت پیوسته و یکپارچه مهد کودک ها چند سالی در دست بررسی بود چراکه کودکان در سن زیر ۶ سال در دوران بسیار حساسی از زندگی خود به سر می برند و از طرفی تربیت، یک جریان پیوسته است.مهدهای کودک برای ادامه فعالیت باید خود را با مصوبات جدید تطبیق دهند|خبر فوری

وی افزود: نه تنها کشور ما بلکه همه کشورهای پیشرو در امر تعلیم و تربیت نیز به سمت مدیریت یکپارچه در این دوران رفته اند.

حکیم زاده اذعان کرد: در ۳ سال ابتدایی زندگی کودک، تمرکز بر خانواده و نقش مهم و تاثیرگذار خانواده و والدین است و تاکید برآن است که کودک در بستر خانواده و در کنار آنها آموزش های لازم را ببیند. در دوسال بعدی یعنی سنین ۴تا۶سال،کودک باید در مراکز تعلیم و تربیت حضور پیدا کند و این حضور بسیار در دوران های بعدی زندگی فرد با اهمیت است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص مهدهای کودک تصریح کرد: مهدکودک صرفا محلی برای نگهداشت کودکان نیست بلکه مرکز تربیتی می باشد و با توجه به اینکه متولی اصلی امر تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است؛ مدیریت یکپارچه کمک می کند که با رویکرد تربیتی و نه نگاهداری؛ بتوانیم به موضوع تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال بپردازیم.

وی اظهار کرد: بهزیستی در حال حاضر کودکان زیر ۶سال را تحت پوشش دارد که ۸۰ درصد این کودکان در سن ۴تا۶ سال و بقیه زیر ۴سال هستند. بر اساس قوانین موجود نظارت و برنامه ریزی برای این کودکان به عهده آموزش و پرورش و اداره آنها با بهزیستی می باشد که این دوگانگی موجب ایجاد مشکلاتی شده بود که پس از نهایی شدن اساسنامه و تصویب آن، اقدامات اجرایی کودکان زیر ۴ سال نیز بر عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

حکیم زاده در پاسخ به نحوه ادامه فعالیت مهد کودک ها اظهار کرد: مانعی برای ادامه فعالیت مهدهای کودک وجود ندارد و آنها می توانند با شرایط جدید مصوب شده خود را تطبیق داده و به ادامه فعالیت بپردازند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.