واکنش جباری به برخورد احتمالی پروین با مهدی شیری

 

هافبک سابق پرسپولیس درباره ماجرای انتقالش به استقلال حرف جالبی می‌زند.

رضا جباری یکی از تکنیکی ترین بازیکنان پرسپولیس بود. هافبک خلاقی که اگر بی شک اگر نکات ریزی را در زندگی فوتبالی اش رعایت می کرد، امروز می توانست جایگاه بالاتری داشته باشد. او در اوایل دهه ۸۰ تبدیل به یکی از مهره های کلیدی قرمزها شده بود ولی با چالش هایی روبرو بود.

جباری امروز درباره بازی پرسپولیس و همینطور خاطرات فوتبالی اش حرف های جالبی زد که خلاصه‌ای از آن را می خوانید:واکنش جباری به برخورد احتمالی پروین با مهدی شیری|خبر فوری

*پرسپولیسی‌تر از علی پروین مگر داریم؟ در برنامه فوتبال برتر او را دیدید؟ واقعاً همینطور است. علی آقا از باخت پرسپولیس خیلی ناراحت می شود. در زمان خود ما اگر باخت می آوردیم، علی آقا به شدت ناراحت می شد. ما خودمان هم وضع مان همین بود برای همین می دیدید ما در طول یک فصل بیشتر از دو سه باخت نمی دادیم.

*اگر پروین در رختکن بود شیری را زنده نمی‌گذاشت؟ ببینید مهدی یک بازیکن است. بازیکن هم اشتباه می کند. درست است اشتباه شیری سرنوشت بازی را رقم زد ولی آنها که فوتبال بازی می کنند می دانند این اتفاق ممکن است برای هر بازیکنی رخ دهد. نباید همه هجمه ها را روی مهدی گذاشت بلکه باید به او کمک کنیم.

*خیلی از هواداران پرسپولیس از دیروز درباره نوراللهی و شیری به من پیام داده اند که چرا اینطوری کردند؟ ببینید فوتبال است دیگر. به شخصه برای شیری خیلی ناراحتم. هواداران پرسپولیس در این ۵ سال واقعا سنگ تمام گذاشتند. ایده‌آل حمایت کردند. الان هم زمان حمایت است.

*در اصلاح فنی جمله ای داریم که می گویند عصب و عضله با هم نمی خواند. به نظرم به خاطر همین شیری دچار آن اشتباه است. کاری را که نباید در یک صدم ثانیه انجام داد. فکر می کنید شیری دوست داشته این اتفاق رخ دهد؟ شک نکنید او از همه ناراحت تر است ولی من هم واقعا نمی دانم چرا این اتفاق افتاد و دست مهدی آنجا چکار می کرد.

*وقتی به پرسپولیس آمدم بازی اول و دوم گل زدم ولی بعد نیمکت نشین شد. یک جوری در تیم علیه من بود و چیزهایی به گوش پروین می رسید. این یک مقدار اختلاف انداخت ولی در نیم فصل اول همان سال ۷۹ خدا را شکر مشکلات حل شد و من بازی کردم. یکی از مشکلات بحث رضایتنامه ۸۵ میلیون من و خانمحمدی از بهمن بود. بازیکنان در جلسات مخالف پرداخت این پول بودند ولی باشگاه آن را پرداخت کرد تا ما به پرسپولیس بیائیم. از همان زمان اختلاف ها به وجود آمد چون اکثر بازیکنان پرسپولیس دستمزد ۱۲ و ۱۰ و ۱۵ میلیونی داشتند. طبیعی بود که رقم بالای رضایتنامه ما مشکل درست کند.

*سالی که مهدی هاشمی نسب به استقلال رفت، من به پرسپولیس آمدم. همان سال آقای منزوی که نماینده آقای فتح الله زاده بودند به من پیشنهاد ۳۰ میلیون برای یک سال را دادند. من ولی به پرسپولیس رفتم. بعدا فهمیدم که برای سه فصل به مهدی هاشمی نسب ۱۰۰ میلیون داده اند. یعنی به من هم همان حدود می دادند.

*شما سه بازیکن خارجی اولسان را به پرسپولیس بدهید ببینید این تیم چقدر متحول می شود. ما باید به اندازه چیزی که می کاریم برداشت کنیم. چیزی نکاشتیم که الان برداشت کنیم و بگوئیم چرا قهرمان نشدیم؟ به نظر من ما همین حالا هم قهرمان هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.