پرسپولیس نباخت، ورزش ایران باخت

پرسپولیس امروز می توانست برنده بازی باشد اگر پنالتی ها گل نمی شد. اما بازی داور دارد و var دو پنالتی برای کره ای ها دراورد. چه به حق و چه با پارتی بازی در ای اف سی، قهرمانی هیوندای کره نوش جانشان. حقشان است . همه چیز در کشورشان درست است. اقتصاد، ورزش و … .باشگاههایشان حساب و کتاب دارد.

عجب روز بدی بود برای فوتبال ایران! عجب روز تلخی بود برای میلیونها هوادار پرسپولیس!. پرسپولیسی که با سختی و مشکلات فراوان توانست خودش رابه فینال جام باشگاههای آسیا برساند. و چه خوب بازی کرد پرسپولیس. چه گل زیبایی مهدی عبدی زد. و نفرین بر VAR ! . تنها دو اشتباه بازیکنان جوان پرسپولیس باعث شد که از دو پنالتی، دو گل نصیب کره ای ها شود و باز هم حسرت قهرمانی برای ما باقی بماند.
پرسپولیس نباحت، ورزش ایران باخت
حالا که مسابقات تمام شده است راحت می توانم بگویم. این پرسپولیس نیست که قهرمان نشده است و باخته است. اتفاقاً همان روزی که شاگردان یحیی گل محمدی به فینال رسیدند پرسپولیس قهرمان شد! بازنده بزرگ این مسابقات و هر مسابقه دیگر، ورزش ایران و مدیریت ورزش ملی است! از وزارت ورزش گرفته تا فدراسیون فوتبال ایران که هیچ کاری برای ورزشکارانش نمی تواند بکند. دست و پا بسته فقط سِمَت مدیریت را یدک می کشند!

پرسپولیس مظلوم

تیمی که دو دوره پیاپی با تلاش و همت فقط و فقط بازیکنانش به فینال می رسد، در سایه بی تدبیری و عدم حمایت های لازم نمی تواند قهرمان شود. دوره قبل با پنجره بسته، این دوره با حواشی های فراوان و بی پولی که عامل همه آنها هم مدیریت بچگانه وزارت ورزش بر پرسپولیس و استقلال است. هر چند ماه یکی می آید و می رود. مربی های خوب پرسپولیس بخاطر بی پولی رفتند. بازیکنان خوبش را از دست داد. و حالا هم مشکل آل کثیر! وقتی نمی توانیم یک حق پخش ساده را برای کشوری که تیمش در وسط زمین بازی می کند بگیریم، بهتر نیست در ورزش را تخته کنیم و به زندگی مان برسیم؟ تا به کی ورزشکاران و هواداران تیم ها باید چوب بی تدبیری مسئولان ورزش این کشور را بخورند؟ کفاشیان که بود خنده تحویلمان می داد. تاج که آمد وعده های وعید می داد. حالا هم که فدراسیون فوتبال ایران حتی یک رئیس مشخص ندارد!

دلهای شکسته هواداران

امروز علاوه بر بازیکنان و کادر پرسپولیس دل میلیون ها هوادار شکست و باز هم آرزو بر دل ماندیم که جام قهرمانی آسیا را بالای سر ورزشکاران ایرانی ببینیم. باز هم رویای احتزاز پرچم سه رنگ ایران به حقیقت مبدل نشد. ما باختیم. بد هم باختیم. و به نظر می رسد با این شیوه مدیریت ورزش و حضور مدیران بی دغدغه باز هم خواهیم باخت. شما باز هم پرسپولیس را در فینال آسیا خواهید دید. اما تا این سیستم و سازمان دولتی اصرار به مدیریت دارد نه این تیم و نه هیچ تیم دیگری در آسیا قهرمان نخواهد شد. ده سال است میخواهند سرخابی ها را واگذار کنند. هر روز یک وعده ، یک قیمت و یک دستورالعمل جدید. مردم که مسخره شما نیستند آقای وزیر! نمیخواهید واگذار کنید چرا هر روز یک زمان اعلام می کنید؟ فردا آذر هم تمام می شود. سهام پرسپولیس و استقلال در بازار بورس چند؟ از کجا و چگونه بخریم؟

امان از var

پرسپولیس امروز می توانست برنده بازی باشد اگر پنالتی ها گل نمی شد. اما بازی داور دارد و var دو پنالتی برای کره ای ها دراورد. چه به حق و چه با پارتی بازی در ای اف سی، قهرمانی هیوندای کره نوش جانشان. حقشان است . همه چیز در کشورشان درست است. اقتصاد، ورزش و … .باشگاههایشان حساب و کتاب دارد. مدیران لایق دارد. بازیکنان حقوقشان را کامل و به موقع می گیرند و در زمین فقط بازی می کنند. مانند پرسپولیسی ها دغدغه مالی ندارند. بزودی بشار رسن را بخاطر پول بیشتری که به او می دهند از دست می دهیم و باز دست یحیی برای بازی های لیگ خالی تر می شود. علی پروین راست می گوید. چرا باید به مهدی شیری توهین کنیم. او که بهمراه سایر بازیکنان و کادر فنی تمام تلاشش را کرد. اما کاش خارج بازی هم VAR بود و می رفتیم و بازنگری می کردیم در تمام تصمیات غلط مدیریتی کشور . خصوصاً در ورزش که روز به روز ضعیف تر می شود.
پرسپولیس نباحت، ورزش ایران باخت

شخصیت تیم برنده

می خواهم خسته نباشید بگویم به بازیکنان پرسپولیس و یحیی گل محمدی که تمام تلاششان را کردند. اما زورشان نرسید. در دوران مدرن ورزش پیروزی بیشتر از اینکه در زمین بازی به دست آید، با هدفگذاری و برنامه ریزی بزرگتری در خارج از زمین بازی شکل می گیرد. تیم برنده از ماهیت مجموعه اش قبل از بازی مشخص است. تیم پرسپولیس برای هواداران ارتش سرخ قهرمان است. اما این تیم مدیران ورزشی را شامل نمی شود آنها هیچ کاری نکرده اند و حتی لایق خسته نباشید هم نیستند. اما یازده مرد دیدار امروز به همراه نیمکت نشین هایش برای رسدن به این مسابقه آخر دست مریزاد دارند. دم همتون گرم.
یا علی
مهدی سوری
 

منبع رسا نشر
از طريق مهدی سوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.