بازداشت دومین عضو باند زورگیری/ فتانه را بعد از سرقت طلا و پولش از ماشین پرت کردیم

 

 رسیدگی به این پرونده از ساعت ۶:۳۰ چهارشنبه ۱۲ شهریور، پس از تماس مرد رهگذری با پلیس که عنوان کرده بود شاهد پرت‌شدن زنی توسط سرنشینان یک خودروی عبوری بوده، آغاز شد. باتوجه به وخامت حال زن میانسال به نام فتانه وی توسط نیروهای اورژانس در حال انتقال به بیمارستان بود که در میانه راه تسلیم مرگ شد.

بازداشت دومین عضو باند زورگیری/ فتانه را بعد از سرقت طلا و پولش از ماشین پرت کردیم

تنها شاهد این ماجرا که همان فرد گزارش‌کننده موضوع به پلیس بود به مأموران گفت پس از آنکه زن میانسال از خودرو به بیرون پرت شد ماجرا را این‌گونه برایم تعریف کرد: درحوالی پل مدیریت منتظر تاکسی بودم که خودروی پرایدی با سه سرنشین مقابل پایم توقف کرد. فکر کردم مسافرکش است و افراد داخل خودرو هم مسافر هستند. به همین خاطر سوار شدم. اما پس از طی مسافتی آن‌ها از من خواستند که پول نقد و وسایل با ارزشم را در اختیارشان قرار دهم. تازه آن زمان بود که متوجه شدم، زورگیر هستند و وقتی مقاومت مرا دیدند کتکم زدند و پول و طلاهایم را گرفتند و من را از ماشین به بیرون پرت کردند و متواری شدند.

با اعلام خبر مرگ زن میانسال تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت برای شناسایی زورگیران در دستور کار قرار گرفت و جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد و متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ را سکته قلبی ناشی از شوک سرقت و پرت شدن از خودرو اعلام کردند.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سه متهم زورگیر ادامه داشت، گزارش‌های مختلفی از دختران و زنان جوان به پلیس اعلام شد که تحت عنوان مسافر سوار بر خودروهای عبوری شده و از سوی سرنشینان این خودروها مورد آزار و اذیت و سرقت قرار گرفته‌اند. این در حالی بود که گزارشات به صورت جداگانه بود و این احتمال مطرح شد که متهمان پرونده مرگ زن میانسال، با متهمان زورگیری از زنان و دختران پایتخت یکی باشند.

سرقت خودروی پراید
با گذشت چند هفته از این حادثه، مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب گزارش سرقت خودروی پرایدی را دریافت کردند. راننده که بشدت آسیب دیده بود؛ مدعی شد که ۳ پسر جوان به عنوان مسافر سوار خودرواش شده و بعد از دقایقی با ضرب و شتم و تهدید او را از خودرو بیرون انداخته و پرایدش را به سرقت برده‌اند.

با این گزارش سرقت، مأموران شماره پلاک خودروی سرقتی را به واحدهای پلیس اعلام کردند و سه روز بعد، عوامل تجسس کلانتری حین گشت‌زنی به خودروی پرایدی مظنون شدند که پس از استعلام مشخص شد که خودروی پراید همان خودروی سرقتی است و سارقان یک زن میانسال را به عنوان طعمه سوار خودروشان کرده بودند. سرنشینان خودرو با دیدن گشت پلیس اقدام به فرار کردند و در حین فرار با خودروی لکسوسی تصادف کرده و در نهایت با تلاش مأموران پلیس، یکی از متهمان دستگیر شد. با تحقیقات مأموران از این متهم ۱۷ ساله مشخص شد که او یکی از اعضای باندی بوده که موجب مرگ زن میانسال شده است و در اظهاراتش به سرقت، آزار و اذیت دختران و زنان نیز اعتراف کرد.

با اعترافات او، دو همدست دیگرش نیز شناسایی شدند و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت، تا اینکه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند دومین عضو این باند را هم دستگیر کنند.

او در خصوص مرگ فتانه نیز گفت: آن روز هم زن میانسال را به عنوان مسافر سوار کردیم، کمی مقاومت کرد و ما هم با او درگیر شدیم و پس از سرقت وسایلش او را از خودرو به بیرون پرت کردیم. با اعتراف متهم ۱۸ ساله و به دستور بازپرس رحیم دشتبان او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت تا تحقیقات تکمیلی از او صورت گیرد.

منبع: خبر آنلاین

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.