مسدود کردن ویروس کرونا با مولکول گوگرد

 

مسدود کردن ویروس کرونا با مولکول گوگرد|خبر فوریمحققان سوئیسی در مطالعه جدیدی یه این نتیجه رسیدند که مولکول ‌های گوگرد می‌توانند برای مقابله با ویروس کرونا موثر باشند.

برخی ویروس ‌ها می ‌توانند به واسطه مکانیسمی که مولکول‌ های آلی گوگرد را درگیر می‌کند، به درون سلول راه یابند. اکنون شیمی‌دانان دانشگاه «ژنو» در سوئیس ، مهارکننده ‌های موثری را کشف کرده‌اند که می ‌توانند جلوی جذب ویروس کرونا را به درون سلول بگیرند.

براساس نتایج این پژوهش غشای سلول برای ویروس‌ ها نفوذ ناپذیر است. آنها برای وارد شدن به سلول و عفونی کردن آن، طیف وسیعی از راهبردها را به کار می ‌گیرند تا از ویژگی‌ های سلولی و بیوشیمیایی غشاها استفاده کنند. به دلیل استحکام واکنش ‌های شیمیایی و پیوندهای موجود، در حال حاضر هیچ مهارکننده موثری در دسترس نیست.

این محققان در جریان مطالعه موفق به شناسایی مهارکننده ‌هایی شده اند که پنج هزار برابر موثرتر از متداول‌ترین نوع مهارکننده ‌های فعلی هستند.
آزمایش‌ های پیش ‌بالینی نشان داده ‌اند که این مهار کننده ‌ها می ‌توانند راه ورود ویروس ‌های منتشر کننده پروتئین ویروس کرونا را به درون سلول مسدود کنند. این پژوهش، زمینه را برای انجام مطالعاتی مورد ساخت داروهای ضد ویروسی جدید هموار می‌ سازد.

محققان سوئیسی در این مطالعه، به جستجوی یک مهارکننده‌ احتمالی پرداختند که بتواند یک آنتی‌ ویروس کارآمد در برابر ویروس کرونا باشد.
آنها به بررسی مهارکننده ‌های احتمالی پرداختند و آزمایش‌ های درون‌ کشتگاهی جذب مولکول‌ های گوگرد را با کاوشگر های فلورسنت انجام دادند تا حضور آنها را درون سلول‌ ها با استفاده از «میکروسکوپ فلورسانس» ارزیابی کنند.

بررسی‌ ها نشان داد که مولکول ‌های گوگرد تا پنج هزار برابر موثرتر هستند. با این حال محققان متذکر شدند که این نتایج هنوز در مراحل ابتدایی هستند و اکنون نمی توانیم اعلام کنیم که یک داروی ضد ویروسی برای مقابله با ویروس کرونا کشف کرده‌ایم؛ این موضوع فقط در حد یک حدس است.
مشروح کامل این مطالعه در مجله Chemical Science منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.