ترکان:قالیباف هنوز دنبال دعوای سرهنگ با حقوقدان است

 

ترکان:قالیباف هنوز دنبال دعوای سرهنگ با حقوقدان است|خبر فوریاکبر ترکان می گوید :حتی اگر بهترین نظام مدیریتی اعمال شود، در این شرایط تحریمی تأثیر چندانی ندارد و تأثیر تصمیمات مدیریتی برای حل مشکلات جامعه ما در مقایسه با تحریم‌ها، سهم کوچکی دارد.

شرایط امروز کشور با یک مسأله و مشکل اساسی روبه‌روست که همان تحریم‌ها است .اگر چه نمی‌توان منکر نقش نظام مدیریت برای کاهش مشکلات شد؛ اما حتی اگر بهترین نظام مدیریتی اعمال شود، در این شرایط تحریمی تأثیر چندانی ندارد و تأثیر تصمیمات مدیریتی برای حل مشکلات جامعه ما در مقایسه با تحریم‌ها، سهم کوچکی دارد.

ترکان با اشاره به اینکه  صادرات نفت و دیگر کالاها مانند محصولات  پتروشیمی، فلزات، وسایل صنعتی، کالاهای صادراتی کشاورزی و غیره به تحریم‌ها مرتبط است و محدودیت‌های بسیاری در این زمینه ایجاد شده، افزود: تصمیمات مدیریتی می‌تواند کمک کننده باشد اما برطرف کننده مسأله نیست بنابراین همه دوستانی که فکر می‌کنند با مسائل مدیریتی، آثار مخرب تحریم‌ها را می‌توان جبران کرد، اشتباه می‌کنند. آثار مخرب تحریم‌ها و آثار ظالمانه آن بر اقتصاد ایران چیزی نیست که با بهبود مسائل مدیریتی بتوان اینها را جبران کرد.

او با اشاره به اینکه درآمد ارزی در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار  بوده و هزینه ارزی ۷۰میلیارد دلار و  همین کمبود سبب جهش قیمت ارزی شد، گفت: نمایندگان مجلس، ضمن همه تلاش‌هایی که انجام می‌دهند باید حواس‌شان به این باشد که اصلاح نظام مدیریتی، کار لازمی است و حتماً باید به سمت اصلاح نظام مدیریتی برویم اما در عین حال  باید از هر فرصتی استفاده کرد که تحریم‌ها را از اقتصاد ایران دور کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.