مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایام کرونایی ممنوع

 

مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک در ایام کرونایی ممنوع|خبر فوریعضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آنتی بیوتیک‌ها در دوره شیوع کرونا با تجویز پزشک مصرف شود و افراد نباید خودسرانه آن را استفاده کنند

مسعود مردانی با بیان اینکه توجه به برخی توصیه های پزشکی و تغذیه ای در فصل سرما، افراد را از ابتلا به کرونا در امان نگه می دارد، اظهار داشت: مکمل های غذایی و دارویی نیز نباید خودسرانه مصرف شود و استفاده از هر نوع مکملی باید با تجویز پزشک صورت گیرد زیرا سیستم ایمنی را درگیر بیماری می کند.
وی ادامه داد: همه افراد بویژه زنان از کاهش یا افزایش وزن خودداری کنند و تقویت ایمنی بدن باید زیر نظر پزشک باشد.
مردانی افزود: پیاده روی روزانه ۳۰ دقیقه با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای افراد مفید است و مصرف پنج عدد میوه و سبزی هر روز در سبد تغذیه ای باید گنجانده شود. از خوردن غذاهای آماده و چرب در ایام کرونایی نیز خودداری شود.
وی تاکید کرد: آهسته و بی هیجان حرف زدن برای جلوگیری از پراکندگی بزاق دهان نیز توسط مردم مورد توجه قرار گیرد و اگر کسی ماسک استفاده نمی کند هنگام عطسه روی دهان خود را بگیرد تا قطرات ناشی از عطسه به فردی دیگری منتقل نشود.
این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: وضعیت نامطلوبی را در این ایام سپری می کنیم و با توجه به قرار گرفتن در موج سوم کرونا و فصل سرما که همزمان با شیوع آنفلوآنزا و سرماخوردگی شده افراد باید خودمراقبتی کنند.
به گفته مردانی، خودمراقبتی شامل توجه به دستورالعمل های بهداشتی رعایت اصول ایمنی سلامت بدن، توجه به تغذیه و پرهیز از تجمعات و دورهمی ها است که افراد را از کرونا حفظ می کند.
به گفته وی، با توجه به اوج همه گیری کرونا و افزایش مرگ و میر و تعداد بسترهای ناشی از این بیماری عزم ملی و بسیج همگانی می تواند کرونا را از پای در آورد.
این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست برای مهار کرونا یکدیگر را با رعایت اصول بهداشتی یاری کرده و با کنترل این بیماری قدردان زحمات کادر درمانی نیز باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.