ترامپ یا بایدن؟ تاثیر انتخابات آمریکا در زندگی مردم ایران

واقعیت امر این است که تمام تلاش های ترامپ در این چندسال در واقع اقتصاد مردم را هدف گرفته و باعث ایجاد مشکلات فراوانی در زندگی آنان شده است.

پایگاه خبری رسا نشر – شبنم حاجی اسفندیاری : انتخابات امریکا در جریان است. هنوز معلوم نیست که جو بایدن رئیس جمهور می شود و یا دونالد ترامپ در کاخ سفید ماندگار می شود. اما تاثیر انتخابات آمریکا در ایران و کشورهای دیگر چیزیست که این روزها زیاد شنیده می شود. موضوعی که رهبر انقلاب هم به آن اشاره داشتند “در مورد آمریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و این سیاست با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند؛ این که چه کسی رئیس جمهور بشود در سیاست ما هیچ تاثیری نمی گذارد و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیری ندارد.” رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه “مهم نیست که چه فرد یا حزبی در آمریکا روی کار می آید، اظهار داشت: دولت بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به روش صحیح برنمی‌گردد برنامه‌ریزی‌های اقتصادی خود را انجام داده است” به انتخابات آمریکا واکنش نشان داد.
ترامپ یا بایدن؟ تاثیر انتخابات آمریکا در زندگی مردم ایران

تحریم های ظالمانه ترامپ

اما آیا ماندن یا رفتن ترامپ برای ما فرقی می کند؟ چیزی که مشخص است دشمنان جمهوری اسلامی ایران به واسطه تحریم ها و فشارهای حداکثری دولت ترامپ طی این سالها دوست دارند باز هم وی بر سر کار بماند و همچنان با  تحریم بیشتر جمهوری اسلامی ایران، مانع از فعالیت اقتصادی ایران شود. واقعیت امر این است که تمام تلاش های ترامپ در این چندسال در واقع اقتصاد مردم را هدف گرفته و باعث ایجاد مشکلات فراوانی در زندگی آنان شده است. مخصوصاً در بخش دارو و درمان تحریم های ظالمانه آمریکایی ها مشکلات زیادی را برای بیماری های خاص به وجود آورده است. پس ترامپ در اصل دشمن شماره یک امروز مردم ایران است!

بالاخره بایدن یا ترامپ؟

البته که ادعاهای جو بایدن هم درِ باغ سبزیست که معلوم نیست در صورت انتخاب و استقرار دولت او، چه تصمیماتی برای ایران گرفته شود. و آیا تحریم های ظالمانه ترامپ توسط او برداشته می شود ؟ مشخصاً به هیچ چیز آمریکایی ها در طول تاریخ نمی توان دل بست و شاید اگر ما مدیریت بهتری داشتیم و مسئولان ما این روزهای بد را پیش بینی می کردند، دیگر برخی ها چشم به انتخابات آمریکا نمی دوختند و سرنوشت مردم کشوری دیگر را با سرنوشت خود گره نمی زدند. باید هم نگاهمان به انتخابات آمریکا باشد؛ که ترامپ برود و شاید بایدن به برجام بازگردد. گرانی دلار و به سبب آن افزایش قیمت ها همه از زمان خروج رئیس جمهور آمریکا از برجام به وجود آمده است.
البته نظر شخصی من این است که وجود ترامپ برای دنیا خطرناک است. افکار پلید و غیر انسانی او نه فقط برای مردم ایران و آمریکا، حتی برای همه دنیا مضر است. و چنین فردی نباید بر مسند هیچ حکومتی باشد. چه برسد به امریکا! آنها که گمان می کنند ماندن ترامپ بر مسند قدرت آمریکا برایشان خوب است خیال می کنند. ترامپِ تاجر مسلک، گربه ای است که هرگز برای رضای خدا موش نمی گیرد…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.