هشدار به کاربران گوگل کروم/ کروم به طور مخفیانه همه فایل‌ها را اسکن می‌کند

در همین زمینه واکنش پزشکیان به اظهارات نماینده اصفهان در مورد کسر جریمه بی حجابی از… ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ وزارت کشور درباره این شناسنامه ها توضیح قانع کننده بدهد ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ شمار زیادی از کاربران اعلام کرده‌اند که مرورگر «گوگل کروم» از آنها جاسوسی می‌کند. به گزارش میزان؛ آنتی‌ویروس جدید «گوگل کروم»، از محبوب‌ترین […]

شمار زیادی از کاربران اعلام کرده‌اند که مرورگر «گوگل کروم» از آنها جاسوسی می‌کند.

به گزارش میزان؛ آنتی‌ویروس جدید «گوگل کروم»، از محبوب‌ترین مرورگرهای وب جهان، موجب ایجاد نگرانی‌های جدی در زمینه امنیت حوزه خصوصی کاربران شده‌است.

شمار زیادی از کاربران گوگل کروم اخیرا متوجه شده‌اند این مرورگر پنهانی و بدون اجازه قبلی آنها تمام پوشه‌های آنها را بررسی و اِسکن می‌کند.

آنطور که وب‌سایت « Motherboard» گفته عامل اصلی این کار مخرب افزونه ابزار پاکسازی (Cleanup) نسخه جدید گوگل کروم است که برای پاکسازی پوشه‌های کاربر و نابودی بدافزارها از نرم‌افزاری از شرکت امنیت‌سایبری ESET استفاده می‌کند. به این صورت که اگر بدافزاری شناسایی شود این ابزار پاکسازی متادیتای پوشه مشکوک را به گوگل ارسال می‌کند و از کاربر می‌پرسد که این تهدید احتمالی را حذف کند یا نه.

در واقع گول‌گل پیش از این هیچ اطلاع‌رسانی در این زمینه نکرده بود و نخستین بار «کِلی شورت‌ریج» که خود کارشناس امنیت سایبری است متوجه شد نسخه جدید گوگل کروم در واقع همه پوشه‌های بخش اسناد رایانه‌اش (Documents) را پنهانی اِسکن می‌کند.

«کِلی شورت‌ریج» در گفتگو با « Motherboard» گفته که باید بگویم واقعا شوکه شدم هنگامی که فهمیدم گوگل پنهانی این ویژگی جدید را کروم اضافه کرده بدون آنکه به کاربران خود اعلام کند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.