ویتامین A موجب چربی سوزی در سرما می شود

 

ویتامین A موجب چربی سوزی در سرما می شود|خبر فوریمطالعه اخیر نشان می دهد دمای سرد محیط باعث افزایش سطح ویتامین A در انسان و موش می شود.

به گفته محققان دانشگاه وین، این شرایط کمک می‌کند تا بافت چربی سفید “بد” به بافت چربی قهوه‌ای “خوب” تبدیل شود که باعث تحریک چربی سوزی و تولید گرما می‌شود.

این تبدیل چربی معمولاً با افزایش مصرف انرژی همراه است و از اینرو شیوه امیدبخشی در توسعه شیوه‌های درمانی جدید چاقی خواهد بود.

در انسان و پستانداران حداقل دو نوع ذخیره چربی قابل تشخیص است: بافت چربی سفید و قهوه‌ای. در طول چاقی، کالری اضافی عمدتاً در چربی سفید ذخیره می‌شود. در مقابل، چربی قهوه‌ای انرژی را می‌سوزاند و در نتیجه گرما تولید می‌کند. بیش از ۹۰٪ از ذخایر چربی بدن در انسان سفید است که به طور معمول در شکم، ناحیه پایین و بالای ران قرار دارد. تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای می‌تواند یک گزینه درمانی جدید برای مبارزه با افزایش وزن و چاقی باشد.

«فلوریان کیفر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وین اتریش، در این باره می‌گوید: «استفاده متعادل از سرما باعث افزایش سطح ویتامین A و انتقال دهنده خونی آن در انسان و موش می‌شود. بیشتر ذخایر ویتامین A در کبد انباشت می‌شود و به نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض سرما باعث توزیع مجدد ویتامین A به سمت بافت چربی می‌شود. افزایش ناشی از سرما در ویتامین A منجر به تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای همراه با سرعت بالاتر چربی سوزی می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که ویتامین A نقش مهمی در عملکرد بافت چربی دارد و بر متابولیسم کلی انرژی تأثیر می‌گذارد. با این حال، این دلیل بر مصرف مقادیر زیادی مکمل ویتامین A در صورت عدم تجویز نیست.»

به گفته وی، «ما مکانیسم جدیدی را کشف کرده ایم که به وسیله آن ویتامین A چربی سوزی و تولید گرما را در شرایط سرما تنظیم می‌کند. این می‌تواند به ما در ایجاد اقدامات جدید درمانی کمک کند.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.