واگذاری پرسپولیس و استقلال در آذر ۹۹، رویا یا واقعیت؟؟

استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی شوند تا زمانیکه از صفر پایه گذاری نشوند. چه کسی یک تیم بدهکار آن هم با بدهی کلان دلاری را می خرد؟ رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای چه آورده ی این باشگاه ها باید پرداخت؟

واگذاری پرسپولیس و استقلال در آذر 99، رویا یا واقعیت؟؟
پایگاه خبری رسانشر – چند سالیست که خبرهای واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی و ارائه سهام این دو باشگاه در بورس منتشر می شود . و همه چیز فقط در حد خبر است. چراکه در این چندساله این پرونده از وزیری به وزیر دیگر و مدیری به مدیر دیگر منتقل شده و روی میز خاک می خورد. هر چند وقت یکبار این پرونده را باز میکنند و صفحه ای به آن اضافه می شود. همین…
واقعیت اما این است که در دوره های گذشته تمایل قلبی برای واگذاری وجود نداشت. تربیت بدنی منفعت مالی بسیاری از این دو تیم می برد. اما با تصویب مجلس گام اول واگذاری کلید خورد. و طی این سالها بیش از ده بار زمان برای واگذاری اعلام شده است . اما هنوز این دو تیم محبوب و پر طرفدار دولتی بشمار می روند.

خسارت های دولتی بودن این دو باشگاه

همین دولتی بودن باعث شده است که پرسپولیس و استقلال ثبات مدیریتی نداشته باشند. حسابداری و مدیریت مالی شفافی در آن شکل نگرفته است. و گردش چندماهه مدیران و هیئت مدیره ها باعث شده تا بدهی های سر بر افلاک کشیده این تیم ها، برایشان همیشه در داخل و خارج از کشوردردسر ساز شود. داستان تارمی در سه سال گذشته پرسپولیس را از نقل و انتقالات محروم کرد. و حالا هم طلب برانکو همین اتفاق را برای آنها رقم زده است. استقلال هم همینطور. اوضاع استقلال از پرسپولیسی ها بدتر شده است. علاوه بر بسته شدن پنجره ، بدهی های کلان به بازیکنان و مربیان، نداشتن ثبات مدیریتی کادر فنی و هواداران این تیم را کلافه و نگران کرده است.

واگذاری تیم های بدهکار؟؟

استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی شوند تا زمانیکه از صفر پایه گذاری نشوند. چه کسی یک تیم بدهکار آن هم با بدهی کلان دلاری را می خرد؟ رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان را برای چه آورده ی این باشگاه ها باید پرداخت؟ نام و آوازه و ارزش معنوی را خودمان می دانیم که خیلی بیشتراز اینها می ارزد. اما اگر با همین شرایط این دو تیم واگذار شوند شک نکنید با اوضاع امروز ، در لیگ فعلی جایگاهشان به قعر جدول می رسد. به نظر می رسد باید با یک حمایت ویژه دولتی و پرداخت وام به اندازه تمام بدهی ها ، ابتدا اوضاع را به شرایط نرمال رساند و بعد می توان با واگذاری سهام، برای این دو تیم سرمایه جذب کرد تا بتوانند خودشان را مدیریت کنند.وگرنه تمام سرمایه های این دو تیم یا پای بدهی خواهد رفت و یا به حکم قضایی براحتی بلوکه خواهد شد!

واگذاری در آذر ۹۹

امیدوارم زمان اعلام شده اخیر یعنی پایان آذر ۹۹ آخرین زمان برای واگذاری این دو تیم باشد و این اتفاق بالاخره رخ دهد تا کمی از نگرانی هواداران این دو تیم با سابقه پایتخت کم شود. شأن و جایگاه استقلال و پرسپولیس که بزرگترین باشگاه های ورزشی ایران هستند این نیست که همیشه یک پایشان دردادگاه های بین المللی باشد و یا بازیکنان ارزشمند خود  را بخاطر چند دلار از دست بدهند.
مهدی سوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.