باید با پروتکل شکنهای بهداشتی برخورد جدی شود

 

باید با پروتکل شکنهای بهداشتی برخورد جدی شود|خبر فوریوزیربهداشت گفت: بزرگترین ضعف ما در مدیریت کرونا عدم برخورد قاطعانه با پروتکل شکنها است.
سعید نمکی امروز ۲۹ مهرماه در سفر به ارومیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدافعان سلامت با وجود شرایط سخت موجود و تحریم ها و تقدیم شهدای سلامت از هیچ کوششی برای ارائه خدمات درمانی فروگذار نبودند، اظهار کرد: کنترل بیماری به عزم همگانی نیاز دارد  با خواهش و تمنا نمی شود مقابل کرونا ایستاد بلکه باید با کسانی که هنجار شکنی می کنند و با عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر شعله آتش کرونا می دمند، برخورد شود.
وی ادامه داد: بزرگترین ضعف ما درمدیریت کرونا عدم برخورد جدی و جریمه های نسبتا سنگین با افرادی است که ماسک استفاده نمی کنند و اجبار قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت نمی کنند.
نمکی تصریح کرد: هیچ بیماری به دلیل کمبود تخت و یا دستگاه ونتیلاتور پشت در بیمارستانهای کشور نمانده و از ارائه خدمات محروم نبوده است.
وزیر بهداشت با اشاره به واکسن کرونا اظهار کرد: ۲ تا۳ اکیپ فنی و متخصص در زمینه ساخت واکسن به پیشرفتهای نسبتا خوبی طبق استانداردهای روز رسیده اند و از اواسط آبان ماه وارد مدل انسانی می شوند که اگر این بیماری و واکسن دچار تغییرات بنیادین علمی به دلیل دگرگونی نوع این ویروس نشود در اینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه به مردم کشور خواهیم داد.
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.