ایجاد اختلافات خانوادگی در پی استفاده نادرست از رسانه‌های تعاملی

 

ایجاد اختلافات خانوادگی در پی استفاده نادرست از رسانه‌های تعاملی|خبر فوریمعاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: لازم است مهارت‌های گفت‌وگو را در سطح ابتدایی به کودکان آموزش دهیم تا بتوانند در محیط خانواده و جامعه تعامل سازنده‌ای را برقرار کنند.

معصومه ابتکار در گفت‌گوی آنلاین با انجمن تخصصی کودک و رسانه که با موضوع دیپلماسی کودک برگزار شد، اظهار کرد: این معاونت طبق مطالعات انجام شده متوجه شد که عدم شکل گیری مهارت‌های لازم برای استفاده صحیح‌ از رسانه‌هایی نظیر رادیو و تلویزیون و همچنین رسانه‌های تعاملی نظیر شبکه‌های اجتماعی در جامعه منجر به ایجاد مشکلات متعددی و اختلافات درون خانواده شده است.

معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: در همین راستا از اوایل سال ۹۷ طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را با هدف ارتقای مهارت‌ها و توانمندی اعضا خانواده از جمله کودکان و در جهت برقراری ارتباط موثر ایجاد کردیم.

به گفته‌ ابتکار یکی از اصلی ترین کارکردهای خانواده، کارکرد حمایتی و مامنی برای آسایش و امنیت است که با ورود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تاثیرات مثبت و منفی آن‌ها امکان از دست دادن این کارکرد خانواده وجود دارد.

وی افزود: در این راستا به تربیت تسهیل‌گران در دو فاز و در سطح کشور در جهت ارتقای مهارت‌های ارتباطی پرداختیم که در این راه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش، وزارت علوم استفاده کردیم.

ابتکار با اشاره به طرح گفت‌وگوی بین نسلی ادامه داد: بیشترین آسیب  فاصله بین نسلی و اختلال ارتباطی از رسانه به کودکان وارد می‌شود، به همین علت این طرح از مهم ترین طرح‌هایی است که در سطح ملی در حال اجراست.

وی در انتها از انجمن تخصصی کودک و رسانه دعوت کرد تا در ابعاد مختلف در جهت ترویج و توسعه طرح گفت‌وگوی ملی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی حضور داشته باشند چراکه این طرح‌ها می‌توانند گام‌های موثری در جهت انسجام بنیان خانواده، فرهنگ، آموزش و توان افزایی بردارند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.