۳ نشانه احتمالی دیگر برای کرونا

 

۳ نشانه احتمالی دیگر برای کرونا|خبر فوریمتخصصان علوم پزشکی در انگلیس سه نشانه احتمالیِ دیگر را علاوه بر علائمی همچون تب و سرفه که پیش‌تر مطرح شده‌ بود، برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ شناسایی و معرفی کرده‌اند.

با استناد به مقاله متخصصان انگلیسی که برای گروه مشاوران “وضعیت اضطراری” تهیه شده، سه نشانه احتمالی شامل “درد عضلانی”، “خستگی” و “تاول پا” ممکن است علائم عفونت ویروس کرونا باشند.

متخصصان خاطر نشان کردند که علائمِ این بیماری، بسته به سن فردِ آلوده و خصوصیات ارگانیسمِ او به روش‌های مختلفی خود را نشان می‌دهند.

این متخصصان و کارشناسان همچنین خاطر نشان کردند به منظور جلوگیری از تجمع در آزمایشگاه‌های تست ویروس کرونا، آنها این نشانه‌ها را به طور رسمی به عنوان علائم کووید ۱۹ به فهرست “سرویس بهداشت ملی انگلستان” اضافه نخواهند کرد.

در حال حاضر سه علامت رسمی بیماری در این کشور شناخته شده که شامل تب بالا، سرفه طولانی مدت و از دست دادن یا تغییر حس بویایی است.

پیش از این نیز نشریه آنلاین “Medicalxpress” با اشاره به اظهارات ناتالی لمبرت، دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا گزارش کرده بود: شماری از افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا هستند، علائم غیرمعمولی از این بیماری را نشان می‌دهند که فراتر از نشانه‌های درج شده در فهرست‌های رسمی است.

زنان احتمالا بیشتر در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا هستند

بنابر گزارش روزنامه دیلی میل – چاپ انگلیس، در این مقاله کارشناسی برای وضعیت اضطراری همچنین تاکید شده است که زنان احتمالا به دلیل اینکه بیشتر به امور خانه‌داری از جمله نظافتِ سطوح مختلف در منزل و شست و شوی لباس می‌پردازند، بیشتر در معرض خطر آلوده شدن به ویروس کرونا ناشی از آلودگی که سایر افراد با خود به خانه می‌آورند، هستند.

در این مقاله هشدار داده شده است زنانی که در خانواده‌های پرجمعیت‌تر و از گروه‌های سنی مختلف امور خانه‌داری به ویژه نظافت منزل را برعهده دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.

این خطر همچنین برای والدین در خانواده‌های کم‌جمعیت که فرزند خردسال یا نوجوان دارند بالاست.

این مقاله همچنین هشدار می‌دهد بیش از یک سوم افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا هستند هیچ علائمی ندارند اما همچنان می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.