پرواز های استانبول شروع نشده متوقف شد!

 

پرواز های استانبول شروع نشده متوقف شد!|خبر فوری

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از توقف ۲۸ روزه پرواز های تهران به استانبول تا ۱۱ آبان خبر داد.

پس از بسته شدن مرز ها و توقف فروش بلیط هواپیما، اولین تاریخ تعیین شده برای از سرگیری پرواز های ایران به ترکیه ۲۵ مرداد اعلام شد.

اما نه تنها این پرواز در تاریخ ۲۵ مرداد انجام نشد بلکه تاریخ پرواز های ایران به ترکیه به اوایل شهریور ماه موکول شد.

قبل از شروع شهریور ماه نیز سازمان هواپیمایی کشور از سرگیری پرواز های ترکیه را به ۱۱ مهر ماه سال جاری موکول کرد.

حال پس از چندین ماه انتظار به علت شروع موج جدید همه گیری ویروس کرونا در کشور مسئولان ترکیه بار دیگر مجوز پرواز ایرلاین های ایرانی به ترکیه را لغو کردند.

پیش از این نیز ایرلاین قطر ایرویز در مسیر تهران به استانبول پرواز انجام می داد. اما این پرواز غیر مستقیم و با قیمتی بسیار بالا انجام می شد.

قیمت بلیط هواپیما قطر ایرویز پیش از شروع پرواز های مستقیم ایرلاین های ایرانی و ترکیه ای حدود ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسید. اما بعد از صدور مجوز پرواز مستقیم ایران به ترکیه این مبلغ به ۲۳ میلیون نیز رسید.

حال بعد از لغو مجدد مجوز پرواز ایرلاین های ایرانی توسط مسئولان ترکیه باید منتظر قیمت های جدید پرواز غیر مستقیم قطر ایرویز از تهران به استانبول باشیم.

خبر لغو پرواز های ایرانی به ترکیه شب جمعه اعلام و در صبح روز شنبه نیز تایید شد، این در حالی است که تقریبا ظرفیت پرواز های ایرانی به ترکیه نیز در حال پر شدن بود.

البته ایرلاین ترکیه ای ترکیش ایرلاین پیش از لغو مجوز نیز اقدامی برای فروش بلیط هواپیما نکرده بود.

به گفته کاپیتان تورج دهقانی در یک برنامه رادیویی در روز یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹، پرواز های ایران به ترکیه به دلیل شروع موج جدید ویروس کرونا در ایران و همچینی در ترکیه، بنا به صلاحدید وزارت بهداشت کشور ترکیه برای کنترل این بیماری، دولت این کشور تصمیم به لغو مجوز از سرگیری پرواز های ایران به ترکیه گرفت.

با این وجود درست از ساعت ۱۲:۳۰ بامداد روز یکشنبه ۱۳ مهر سال ۱۳۹۹ پرواز های ایران به ترکیه متوقف شد.

به گفته سازمان هواپیمایی کشور: در حال حاضر ایرلاین های ایرانی تنها برای بازگرداندن مسافران از خاک ترکیه به ایران اجازه ورود به ترکیه را خواهند داشت.

با این وجود ایرلاین های ایرانی باید خالی از مسافر به ترکیه وارد شوند و مسافران خود را بازگردانند.

البته شهروندان ایرانی که مقیم کشور ترکیه هستند با این پرواز های اجازه ورود به خاک ترکیه را دارند.

باید گفت که سازمان هواپیمایی کشور پیگیر از سرگیری دوباره این پرواز ها از ایران به ترکیه خواهد بود و به گفته اقای دهقانی زنگنه: امیدواریم مجدداً پروازهای مستقیم ایران به ترکیه در آینده نزدیک انجام شود.

دولت ترکیه به دلیل شروع موج جدید ویروس کرونا نه تنها پرواز های ایران بلکه مجوز انجام پرواز چندین کشور دیگر را نیز لغو کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.