بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!

 

در همین زمینه
بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوریآشنایی با ۶ هنرمند ایرانی و خارجی که نقاشی حرفه‌ای آن‌ها، زیر سایه فعالیت سینمایی‌شان مخفی مانده است.

شاید باور نکنید که برخی از هنرمندانی که آن‌ها را در شاخه بازیگری، کارگردانی و… می‌شناسید، نقاش‌های خوبی هستند. برخی از این ستاره‌ها، نمایشگاه نقاشی برگزار می‌کنند و برخی مجموعه‌های بزرگی دارند. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

جانی دپ

باور می‌کنید ستاره مجموعه فیلم‌های سینمایی «دزدان دریایی کارائیب» یک نقاش درجه‌یک باشد؟ او یکی از علاقه‌مندان ژان‌میشل باسکیت، نقاش معروف آمریکایی آفریقایی‌تبار است.

بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوری

جانی‌دپ مجموعه ارزشمندی از آثار این نقاش را طی ۲۵ سال جمع‌آوری کرد که بخشی از آن‌ها را در حراج بزرگ کریستیز ۲۰۱۶ در لندن، به‌فروش گذاشت. او در نقاشی هم تحت‌تاثیر سبک این هنرمند است. نقاشی‌های او بیشتر در مورد افرادی است که از آن‎ها الهام می‌گیرد؛ از مارلون براندو گرفته تا همسر سابقش.

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه، بازیگر فیلم‌های معروف «راکی» و «رمبو»، یک نقاش ماهر است. او در گفت‌و‌گویی درباره نقاشی گفته است: قبل از بیان کلمات فیلمنامه هایم، از نقاشی به عنوان روشی برای تجسم افکار خود یا حتی شخصیت‌های فیلم استفاده می‌کنم.

بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوری

جالب این‌که او ادعا دارد مهارت او در نقاشی خیلی بهتر از بازیگری است! استالونه تابه‌حال آثار خود را در نمایشگاه‌های متعددی مانند موزه هنر‌های مدرن نیس فرانسه و موزه دولتی روسیه در سن‌پترزبورگ، به نمایش گذاشته است.

جیم کری

ستاره فیلم سینمایی «ماسک» یک نقاش حرفه‌ای است. شاید عجیب باشد، اما جیم کری به شدت عاشق نقاشی کارتونی است و فعالیتش در چندسال گذشته، به نقاشی‌های منتقدانه از ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، متمرکز است.

بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوری

او در یک مستند کوتاه به نام «جیم کری: من به رنگ احتیاج داشتم»، به توصیف رابطه خود با هنر می‌پردازد و اضافه می‌کند: من نمی‌دانم نقاشی چه چیزی به من می‌آموزد. فقط می‌دانم که این هنر مرا آزاد می‌کند، عاری از آینده، عاری از گذشته، عاری از پشیمانی و عاری از نگرانی.

حمید جبلی

هنر‌های حمید جبلی را به سختی می‌توان در یک زمینه خاص طبقه‌بندی کرد. او بازیگر و صداپیشه خوبی است. عکاسی می‌کند و البته دست پرتوان و هنرمندی در نقاشی دارد. جبلی آبان‌ماه سال گذشته نمایشگاه نقاشی «رستم و دیو و آشنایان» را در شیراز برپا کرد که در آن ۲۰ تابلوی نقاشی او به نمایش گذاشته شد.

بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوری

آثار این نمایشگاه، اکریلیک روی بوم و فضای آن‌ها نزدیک به نقاشی قهوه‌خانه‌ای بود. حمید جبلی دوسال قبل از «رستم و دیو و آشنایان»، نمایشگاه نقاشی دیگری به‌نام «کابوس‌های شیرین» را برپا کرد.

داریوش مهرجویی

کارگردان خاص سینمای ایران، داریوش مهرجویی، هم یک نقاش است. او هفته پیش نمایشگاه نقاشی خود را در گالری آریانا تهران افتتاح کرد و آثار جدیدش را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت.

بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوری

نوجوان بود که به سراغ آموختن نقاشی رفت و در کنار پرداختن به سینما از نقاشی هم غافل نشد. این چنین بود که کارگردان خالق چهره‌های به‌یادماندنی سینما، خالق پرتره‌های نقاشی هم شد. او مدعی است که در نقاشی از هیچ الگویی تبعیت نمی‌کند و آثارش در این زمینه زاده فضای ذهنی و ناخودآگاه اوست.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر چهره معروف سریال قدیمی دهه هفتادی «در پناه تو» که این روز‌ها با فیلم سینمایی «بی‌حسی موضعی» در اکران آنلاین، مهمان خانه‌های مردم است، به صورت آکادمیک نقاشی را دنبال کرد.

بازیگران نقاش؛ از پارسا پیروزفر تا جانی دپ!|خبر فوری

او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و داستان‌های مصوری با تصویرگری خودش خلق کرد که تاکنون به چاپ نرسیده است. او مجسمه‌سازی را نیز دنبال می‌کند و هرازگاهی آثار خود را در حوزه نقاشی، با مخاطبان در صفحه شخصی‌اش به اشتراک می‌گذارد.

 

نظرات بسته شده است.