فرصت های شغلی برنامه نویسان موبایل

 

فرصت های شغلی برنامه نویسان موبایل|خبر فوریامروزه برنامه نویسی موبایل رونق خوبی پیدا کرده است و برنامه نویسان برنامه های گوشی های اندروید و IOS آینده بسیار خوبی را در پیش رو دارند.
برنامه نویسانی که در حوزه موبایل کار می کنند می توانند پیشرفت های چشمگیری در کسب درآمد داشته باشند.
فرصت های شغلی و روش های کسب درآمد
برنامه نویسی موبایل برای دو سیستم عامل اندروید و IOS بازار بسیار خوبی پیدا کرده است ولی همچنان بازار برنامه نویسی اندروید گرم است زیرا بیش از ۸۵% مردم از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند. برنامه نویسی نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد، حتی علاقه مندان به برنامه نویسی می توانند از سنین ۱۴-۱۵ سالگی نیز برنامه نویسی را شروع کنند، شما می توانید در کلاس های آنلاین برنامه نویسی آموزشگاه….. شرکت کرده یا حضوری در این کلاس ها به گذراندن دوره های مربوطه اقدام کنید تا بتوانید پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه داشته باشید. نگران چیزی نباشید بیشتر پیش نیازهایی که برای برنامه نویسی موبایل لازم است به تدریج و در طول دوره یادگیری، فرا می گیرید.
در این مقاله به بررسی روش های درامد زایی از اپلیکیشن های موبایل می‌پردازیم.
تقاضاها برای اپلیکیشن های مختلف موبایل روز به روز در حال زیاد شدن است و درصد زیادی از مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و دارای نیازهای مختلفی هستند تا بتوانند از طریق گوشی آنها را برآورده سازند.
اپلیکیشن های مختلفی برای موبایل تولید شده است که برنامه نویسان آن ها را در وب سایت های شخصی خود یا در مارکت های موبایل قرار می دهند. در اینجا می توانیم از معروف ترین مارکت های اندرویدی به گوگل پلی و کافه بازار و مارکت های IOS به استور اپل و سیبچه اشاره کنیم.
برای شروع برنامه نویسی همانطور که گفتیم نیاز به تحصیلات دانشگاهی نیست و شما می توانید با تکرار و تمرین در یک سال برنامه نویسی را یاد بگیرید ولی در ابتدای مسیر باید مشخص کنید که برای کدام پلتفرم می خواهید برنامه نویسی کنید. پلتفرم های موبایل Android، Apple، Windows، BlackBerry و … می باشد این پلتفرم ها هر کدام مارکت های مخصوص به خود را دارند که شما می توانید با توجه به آن، خروجی برنامه خود را برای کاربران در مارکت های مخصوص به آن ها قرار دهید.
پس از مشخص کردن پلتفرم مورد علاقه خود باید آموزش برنامه نویسی اندروید و پیش نیازهای آن را در برنامه خود قرار دهیم تا با یادگیری زبان های مورد نیاز بتوانیم اپلیکیشن موبایل بنویسم. در این راه نیاز است که یک ایده خوب را در ذهن پرورش دهید و کم کم به برنامه نویسی و ساخت آن بپردازید. در ابتدا سیستم مناسب برای برنامه نویسی اندروید را تهیه کنید، در ساخت برنامه ها دقت کنید که UI و UX مناسب را استفاده کنید زیرا اولین چیزی که کاربر هنگام مشاهده برنامه شما می بیند UI آن است و این در دانلود و خرید اپلیکیشن شما تأثیر می گذارد همچنین باید کاربر هنگام کار با برنامه سردرگم نشود و گیج کننده نباشد و به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
هنگام برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل می توانید از نظریات و ایده های دیگران نیز استفاده کنید تا بتوانید بهترین اپلیکیشن را تولید کنید. در صورتی که اپلیکیشن خود را تست و باگ های آن را برطرف کردید و با موفقیت به پایان رسانید می توانید آن را به صورت رایگان، پولی یا به صورت پرداخت درون برنامه ای در گوگل پلی، کافه بازار یا مارکت های دیگر قرار دهید تا از این طریق بتوانید کسب درآمد کنید.
شاید برای شما عجیب باشد که چطور می توان از برنامه های رایگان کسب درآمد کرد! درست است که این اپلیکیشن ها رایگان هستند و در مارکت ها قرار می گیرد ولی در برنامه امکانات دیگری برای تبلیغات قرار گرفته است که با وارد شدن کاربران به آن ها، باعث کسب درآمد برای برنامه نویس می شود.
نحوه درآمدزایی از طریق اپلیکیشن ها
بسیاری از افراد بر این باورند که کسی اپلیکیشن های پولی را نمی خرد یا تعداد آنها خیلی کم است ولی واقعیت خلاف این است. شما می توانید نگاهی به دانلود های بازی Candy Crush Saga بیندازید که در حین بازی کاربر باید برای استفاه از امکانات برنامه پول خرج کند، برای کاربری که از برنامه استفاده می کند و آن را دوست دارد خرج کردن پول مهم نیست.
اگر شما هم برنامه یا بازی رایگان ساختید می توانید در آن از بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید یا ویدئوهای جایزه دار در آن قرار دهید تا کاربران با مشاهده آن ها جایزه دریافت کنند. این یکی از بهترین و موثرترین روشها برای برنامه نویسان و کاربران است تا بدون هزینه بتوانند جایزه بگیرند و سایر مراحل را بگذرانند.
پرداخت های درون برنامه ای یکی از قدیمی ترین روش ها برای کسب درآمد از اپلیکیشن هاست به این صورت که برنامه نویس یک دمو از برنامه را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد و برای استفاده از سایر امکانات کاربر می تواند با پرداخت هزینه نسخه کامل آن را خریداری نماید، در بعضی از بازی ها شما خرید اشتراک را مشاهده می کنید که کاربر در صورت پرداخت مبلغی می تواند تا مدت زمان مشخص شده از امکانات برنامه استفاده نماید.
درآمدی که افراد از راه برنامه نویسی کسب می کنند متفاوت است معمولاً افرادی که در بخش های دولتی مشغول شده اند حقوقی طبق قانون کار دریافت می کنند ولی در بخش های خصوصی با توجه به تخصص، مهارت و قراردادی که بین برنامه نویس و کارفرما صورت گرفته حقوق متفاوت است و پولی که یک فرد بصورت مستقل بدست می آورد نیز بستگی به تعداد پروژه هایی دارد که قبول می کند.
یکی دیگر از فرصت های شغلی و کسب درآمد می تواند فروش سورس پروژه های نوشته شده شما باشد، شما می توانید سورس های خود را همراه با اسکرین شات های آن برای وب سایت ما به آدرس …….. ارسال کنید تا بعد از بررسی توسط کارشناسان برای فروش گذاشته شود. شاید یک اپلیکیشن اندروید را خیلی وقت پیش نوشته اید و هیچ سودی از آن نداشته اید، اکنون می توانید با فروش آن سورس درآمد خوبی کسب کنید.
یکی از فرصت های شغلی دیگر برنامه نویسان، آموزش است. در صورتی که به مباحث برنامه نویسی اندروید مسلط هستید می توانید با برگزاری دوره های آموزش برنامه نویسی اندروید در گوشی، کارآموزانی را آموزش داده و رزومه خود را قوی تر کنید این تدریس می تواند به صورت خصوصی، تدریس در آموزشگاه ها یا آموزش به صورت غیرحضوری و آنلاین باشد.
در این مقاله ما فرصت های شغلی برنامه نویسان موبایل را بررسی کردیم و به شما برای درآمدزایی راه هایی را معرفی کردیم. شاید شما با خواندن این مقاله به برنامه نویسی به عنوان یک راه درآمد دوم نگاه کنید ولی در صورتی که علاقه مند به برنامه نویسی موبایل و اندروید باشید می توانید این شغل را شغل دوم و درآمد اول خود در نظر بگیرید. با شرکت در دوره آنلاین اندروید آموزشگاه اندروید ایران تبدیل به یک برنامه نویس حرفه ای شوید
 

نظرات بسته شده است.