قیمت باورنکردنی پرتره نقاشی یک مرد جوان

 

قیمت باورنکردنی پرتره نقاشی یک مرد جوان|خبر فورییکی از نقاشی‌های منحصربفرد نقاش مشهور دوران رنسانس ایتالیا قرار است ژانویه سال آینده به حراج گذاشته شود. انتظار می‌رود این اثر هنری به ارزشی بیش از ۸۰ میلیون دلار به فروش رود.

یکی از نقاشی‌های منحصربفرد ساندرو بوتیچلی قرار است ژانویه سال آینده به حراج گذاشته شود. انتظار می‌رود این اثر هنری که “مردی جوان با قابی مدور” نام دارد، به ارزشی بیش از ۸۰ میلیون دلار به فروش رود.

این پرتره که در قرن ۱۵ میلادی نقاشی شده، در واقع نماینگر دو اثر هنری است. ساندرو بوتیچلی در این اثر هم چهرۀ نجیب زاده‌ای جوان از فلورانس را نقاشی کرده است و هم قابی دایره شکل را در دستان او به تصویر کشیده که در واقع تصویر یک قدیس است. گمان می‌رود تصویر این قدیس اولین بار در قرن چهارده میلادی توسط بارتولومئو بولگارینی، نقاش ایتالیایی سبک گوتیک نقاشی شده باشد.

این تابلو که پیش از این به مدت ۵۰ سال بطور امانت در موزه هنر متروپولیتن نیویورک، گالری ملی هنر واشنگتن و گالری ملی لندن نگهداری می‌شد، اکنون قرار است در حراج سوتبی نیویورک در معرض فروش قرار بگیرد.

قیمت باورنکردنی پرتره نقاشی یک مرد جوان|خبر فوری

کریستوفر اپستل، که بیش از سه دهه مسئولیت کارشناسی آثار قدیمی را در این حراج‌خانه برعهده دارد، می‌گوید: “این اثر یک زیبایی مطلق است که نمی‌توان مشابه آن در بازارهای بین‌المللی یافت. در واقع در سراسر جهان تعداد پرتره‌های شناخته شده‌ای که به دست بوتیچلی نقاشی شده‌اند تنها ۱۲ عدد است. این پرتره‌ها، شخصی‌ترین آثاری است که او نقاشی کرده و برای یک فرد مشخص انجام داده است.”

خانه حراج سوتبی پیش‌بینی می‌کند که این پرتره به ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به فروش برسد. دست اندرکاران این برنامه معتقدند که همه‌گیری کرونا تاثیری بر بازار آثار هنری نگذاشته است و علاقمندان به این آثار همچنان در سراسر جهان مشتاق مالکیت بر شاهکارهای هنری هستند.

 

نظرات بسته شده است.