نهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزیدگان خود را شناخت

 

5f63625aa16c0_5f63625aa16c2پرونده نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پس از شش ماه انتظار به دلیل شیوع ویروس کرونا سرانجام بسته شد.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، سال گذشته از ۲۴ تا ۲۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد و در روز پایانی این رویداد، بخش‌های صنعت، مؤسسات، فرهنگی و هنری و علمی دانشگاهی برگزیدگان خود را شناختند. این در حالی بود که سیده مرضیه شفاپور به‌تازگی به سِمَت دبیری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منصوب‌شده و برای نخستین بار، سکان مدیریت جشنواره‌ای در حد نام مد و لباس فجر را در اختیار گرفته بود.

مسئولان برگزاری اما امید داشتند تا با برون‌رفت از پاندمی تلخ کرونا ، موفق شوند در زمانی دیگر و حتی پس از ماه‌ها وقفه، این آئین را به شکلی باشکوه و با حضور برگزیدگان و همراهان این رویداد در تمامی بخش‌ها برگزار کنند اما به دلیل مشخص نبودن ابعاد کرونا ، سرانجام به این نتیجه رسیدند که به شکل مجازی، برگزیدگان نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر را معرفی کنند.

به هر روی پرونده نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پس از شش ماه انتظار به دلیل شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مساعد شدن شرایط برگزاری آئین اختتامیه با حضور جمع فعالان این عرصه، سرانجام امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور بسته شد و این رویداد برگزیدگان خود را در بخش‌های مهم شناخت.

همراهی ۱۲ استان با جشنواره مد و لباس فجر

سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در آئین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با تجلیل از همراهی تمامی هنرمندان، صنعتگران و مدیران بخش دولتی و خصوصی اظهار داشت: این دوره برای دومین بار به شکل موضوعی و با تکیه بر ویژگی‌ها و شاخصه‌های لباس اقوام ایران از دو استان گلستان و خراسان شمالی برگزار شد و بالغ بر ۷۷۳۴ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسید که نزدیک به ۱۲ استان نیز به شکل غیرمتمرکز با این رویداد همراه شدند.

شفاپور با تجلیل از همراهی انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و یاری این بخش‌ها به افزایش غنای فعالیت‌های جاری در جشنواره اشاره کرد و با مروری بر بخش‌های مختلف جشنواره ابراز امیدواری کرد تا بتوان در ادوار بعدی این رویداد، شاهد دستاوردهای بزرگ‌تری در جریان فرهنگی، هنری و صنعتی عرصه مد و لباس کشور باشیم.

مروری بر نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

این دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز همچون سنوات گذشته در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که براین‌اساس منتخبان بخش رقابتی از میان ۷ هزار و ۷۳۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، در طول مدت برپایی جشنواره در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفتند.

در بخش غیررقابتی نیز جشنواره امسال شاهد حضور مؤسسات، برندهای حوزه مد و لباس کشور در قالب برپایی غرفه بود که هر یک به فراخور آخرین دستاورد و محصولات خود را در حوزه مد و لباس به نمایش درآمدند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی و گفت‌وگوی کارشناسی در حوزه مد و لباس کشور ازجمله دیگر بخش‌های این جشنواره بود که از سوی ستاد برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شد.

همچنین بخش بین‌الملل جشنواره پذیرای طراحان و فعالان این عرصه از کشورهای مختلف جهان همچون بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هندوستان و اندونزی بود که با رویکرد پژوهش‌محور و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان، نمایندگان آن‌ها در این دوره از جشنواره حضور به هم رساندند.

درست در زمان برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری آئین اختتامیه این رویداد و در شرایطی که خبر “اعلام جزئیات اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر” منتشر و بر آن اساس مقرر شد آئین پایانی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، یکشنبه ۴ اسفندماه از ساعت ۱۴ در تالار وحدت برگزار شود، خبر شیوع ویروس کرونا در ایران به‌یک‌باره تمامی معادلات را بر هم زد و خبر لغو برپایی این مراسم رسانه‌ای شد.

پرونده نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر پس از شش ماه انتظار به دلیل شیوع ویروس کرونا سرانجام بسته شد.

نظرات بسته شده است.