امشب آخرین مهلت متقاضیان وام ودیعه مسکن برای تکمیل پرونده

5f5f635e9e971_2020-09-14_17-04

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازیگفت: متقاضیان وام ودیعه مسکن تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند تا مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند.

محمود محمودزادهبا اشاره به اینکه در مورد ضمانت نامه‌های وام ودیعه مسکن هم اکنون باید بانک‌ها پاسخگو باشند، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تسهیلات تا ۱۵ میلیون تومان هیچ ضمانتی لازم نیست.

محمودزاده توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای دریافت وام ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن ضامن نیاز نیست و متقاضیان می‌توانند با ارائه چک یا سفته این تسهیلات را دریافت کنند.

او ادامه داد: برای تسهیلات ودیعه مسکن تا ۳۰ میلیون تومان یک ضامن و برای وام‌های بالای ۳۰ میلیون تومان هم دو ضامن لازم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بانک مرکزی برای این تسهیلات ملاک عمل و دستور العمل‌های لازم را در نظر گرفته و باید بانک‌ها این ملاک عمل را در دستور کار خود قرار دهند.

محمودزاده اظهار کرد: تا کنون مکاتباتی با بانک مرکزی در رابطه با مشکلات متقاضیان وام ودیعه مسکن انجام شده و بانک مرکزی هم در این زمینه مصوباتی را اعلام کرده است و باید در این بخش شعب بانک‌ها همکاری لازم را انجام دهند؛ و جزئیات در رابطه با مشکلات متقاضیان را بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: وام ودیعه مسکن ۳۵۰ هزار متقاضی تعیین تکلیف شده و مرحله اول ویرایش اطلاعات هم انجام شده است.

محمودزاده بیان کرد: هنوز متقاضیان بسیار زیادی برای بارگذاری مدارک خود اقدام نکرده اند و تنها حدود ۱۰۰ هزار نفر را تا کنون به سیستم بانکی معرفی کرده ایم.

او یاد آور شد: متقاضیان اگر تا پایان امشب مدارک و اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری نکنند، حذف و متقاضیان گروه‌های دوم و سوم و اولویت‌های بعدی برای ثبت نام جایگزین می‌شوند.

محمودزاده توضیح داد: اگر متقاضیانی که در خواست داده اند به این تسهیلات نیازی ندارند تا پایان امشب مراجعه نکنند حذف می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا کنون ۶ هزار و ۲۰۰ نفر تسهیلات دریافت کرده اند و حدود ۱۲ هزار پرونده تشکیل شده است.

گفتنی است از ابتدای این ماه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و در ابتدا به دلیل برخی از مشکلات و ارتباط نداشتن بانک‌ها با سامانه مسکن وزارت راه و شهرسازی، روند پرداخت تسهیلات با کندی رو به رو بود، اما به دنبال دستور وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی بانک‌ها در نهایت روند پرداخت تسهیلات تصاعدی شد. در این بین متاسفانه بسیاری از متقاضیان با مشکلاتی از جمله نیامدن موجر پای قرارداد برای دریافت کد رهگیری مواجه بوده‌اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بسته شده است.