استقلال، برنده دربی هشتاد و ششم در استادیوم آزادی

استقلال موفق شد دربی ۸۶ را با پیروزی ۱-۰ با گل غفوری پشت سربگذراند و قهرمانی پرسپولیس را یک بازی دیگر به تاخیر بیاندازد. در همین زمینه انسداد ۳ محور اصلی به دلیل بارش برف، کولاک شدید و رانش زمین ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد در راه است! ۸ خرداد ۱۳۹۹ […]

استقلال موفق شد دربی ۸۶ را با پیروزی ۱-۰ با گل غفوری پشت سربگذراند و قهرمانی پرسپولیس را یک بازی دیگر به تاخیر بیاندازد.

دربی هشتاد و ششم ایران میان استقلال و پرسپولیس از ساعت ۱۵:۴۵ آغاز شد واستقلال نیمه اول دربی را موفق شد با نتیجه یک برصفر و با گل دقیقه آخر وریا غفوری با پیروزی به پایان برساند. در نیمه دوم هم پرسپولیس موفقیتی برای گلزنی نداشت و در نتیجه بازی با شکست قرمزها به پایان رسید.

به گزارش رسا نشر به نقل از  عصرایران از هفته بیست و پنجم لیگ برتر استقلال میزبان پرسپولیس بود دیداری که برای آبی ها برای ماندن در کورس کسب سهمیه اهمیت داشت و پیروزی اش می توانست برای قرمزها به منزله قهرمانی در لیگ برتر باشد.

آبی ها در نیمه اول مسابقه نمایش بسیار بهتری داشتند و می توانستند تا قبل از گلی زدند هم به گل برسند. آنها از سمت راست موقعیت های خوبی را درست کردند که موفق نبودند اما گل بازی را از سمت چپ زدند اشتباه بازیکنان پرسپولیس در کنترل توپ تاثیر به سزایی در گل خورده شان داشت. آبی ها هرچند مسلط بازی بودند اما در دقایقی گل زدند که عقب کشیده بودند. با این همه نتیجه ۱-۰ در نیمه اول برای استقلال نتیجه غیرمنصفانه‌ای نبود.

در نیمه دوم هم قرمزها موفق نشدند به گل برسند و همان نتیجه نیمه اول شبیه به دربی رفت برای بازی باقی ماند و این بار استقلال برنده دربی شد.

لیگ برتر جام خلیج فارس
تیم بازیها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
۱ پرسپولیس ۲۵ ۱۷ ۶ ۲ ۴۱ ۱۰ ۳۱ ۵۷
۲ ذوب آهن ۲۵ ۱۱ ۹ ۵ ۳۶ ۲۸ ۸ ۴۲
۳ استقلال ۲۵ ۱۱ ۸ ۶ ۳۲ ۱۳ ۱۹ ۴۱
۴ پیکان ۲۵ ۱۱ ۸ ۶ ۲۸ ۲۰ ۸ ۴۱
۵ پارس جنوبی جم ۲۵ ۹ ۱۲ ۴ ۲۹ ۲۲ ۷ ۳۹
۶ فولاد ۲۴ ۹ ۱۱ ۴ ۲۶ ۲۳ ۳ ۳۸
۷ سایپا ۲۴ ۱۰ ۸ ۶ ۲۷ ۳۰ ۳۸
۸ نفت آبادان ۲۴ ۸ ۶ ۱۰ ۲۶ ۳۰ ۳۰
۹ گسترش فولاد ۲۴ ۸ ۶ ۱۰ ۲۱ ۲۹ ۳۰
۱۰ تراکتورسازی ۲۵ ۷ ۸ ۱۰ ۲۵ ۲۷ ۲۹
۱۱ سپاهان ۲۴ ۵ ۹ ۱۰ ۲۶ ۲۷ ۲۴
۱۲ نفت تهران ۲۴ ۵ ۹ ۱۰ ۲۰ ۲۹ ۲۴
۱۳ پدیده ۲۴ ۷ ۸ ۹ ۲۹ ۳۰ ۲۳
۱۴ سپیدرود رشت ۲۴ ۶ ۵ ۱۳ ۲۲ ۳۲ -۱۰ ۲۳
۱۵ استقلال خوزستان ۲۴ ۴ ۸ ۱۲ ۱۶ ۳۵ -۱۹ ۲۰
۱۶ سیاه جامگان ۲۴ ۲ ۹ ۱۳ ۱۴ ۳۳ -۱۹ ۱۵

 

سورپرایز برانکو ترکیب با مهاجم کمتر

برانکو ایوانکوویچ گفته بود برای این بازی سورپرایزی دارد اما سورپرایز او در کم کردن یک مهاجم از نوک زمین و اضافه کردن یک هافبک بود. او منشا را بیرون آورده و رسن را از ابتدا در ترکیب اصلی قرارداده است. به نظر می رسد برانکو این کار را برای دوندگی بیشتر تیمش انجام داده باشد. ترکیب پرسپولیس را در زیر می بینید.

 

بیرانوند

انصاری – خلیل‌زاده – حسینی – ماهینی

ریبع خواه – کامیبابی نیا 

امیری – رسن – احمدزاده

علیپور

 

در مورد ترکیب پرسپولیس می شود گفت که دفیفا برای مهار خط هافبک استقلال طراحی شده. افزایش نفرات میانه میدان برای کنترل خط میانی استقلال که قدرت زیادی دارد. البته ترکیب پرسپولیس دو اشکال دارد. اول اینکه حسین ماهینی به جای محرمی در زمین قرار گرفته و همین جلوی نفوذ پرسپولیس را می گیرد و دوم اینکه کمال کامیابی نیا در دوبازی اخیر نمایش ضعیفی داشته و حضورش در ترکیب اصلی بسیار عجیب به نظر می رسد. بازیکنی که اگر مثل بازی های قبلی باشد قرمزها وسط زمین را به استقلال خواهند داد.در این بین ذخیره های پرسپولیس خطرناک هستند. آنها نعمتی محرمی و منشا را روی نیمکت دارند و این سه گزیه تعویض هجومی درجه یک برای قرمزهاست.

 

شفر خطرناک و قابل پیش بینی

وینفرد شفر گفته بود که سورپرایزی برای این بازی ندارد و ترکیب اصلی تیمش را می شد از قبل پیش بینی کرد. موتور آبی ها با تیام شکل دیگری گرفته و به نظر می رسد که به اوج نتیجه گیری رسیده باشد. به همین دلیل هم شفر بازیکنانی قابل پیش بینی را به زمین خواهد فرستاد.

 

رحمتی

نورافکن – حسینی – چشمی – غفوری

باقری – ابراهیمی

اسماعیلی – جباروف – شجاعیان 

تیام 

 

استقلال در این بازی هرچند ترکیبی قابل پیش بینی داشت اما به نظر می رسد که با استفاده تکراری از سیستم به دنبال ضربه زدن از میانه میدان به قرمزها باشد. آبی ها هرجند در نفوذ از راست فوق العاده هستند اما در بازی های اخیر با نزدیک نگه داشتن باقری و ابراهیمی همیشه پشتوانه خوبی برای سه هافبک خود مخصوصا جباروف داشته اند. اگر قرار باشد رودربایستی را کنار بگذاریم در استقلال و در خط هافبک ۴ بازیکن اسماعیلی ، باقری ابراهیمی و شجاعاین می دوند که جباروف بدرخشد و تیام گل بزند. استقلال با قرار داد نورافکن به جای حیدری نسبت به بازی الهلال نشان داده اصلا نیازی به نفوذ از چپ نمی بینید و با توجه به غیبت محرمی ،شفر کاملا تصمیم درستی گرفته است. تعویض های استقلال هم مشخص هستند. قربانی برای خط حمله انصاری برای خط هافبک و محسن کریمی برای ضدحمله هایی که شفر قول داده بود ممکن است از آن استفاده کند.

با گزارش بازی همراه باشید

  • بازیکنان استقلال با اتوبوس وارد استادیوم شدند . و رختکن استادیوم آزادی همزمان نشانداده می شود. بعد از آن هم نوبت پرسپولیس است که با اتوبوس وارد استادیوم می شوند.
  • خیابانی سوال جمعی می پرسد که وقتی وارد رختکن می شوید به چی فکر می کنید.(آخه این چه سوالیه ؟)
  • خلیلی : مثل روز امتحان است که دوست دارید هرچقدر که در طول فصل کاشتید توی این بازی برداشت کنید.
  • عالیشاه: هوادارا برای این دیدارخیلی اهمیت قئل هستند ولی وقتی ما می خوایم بریم تو زمین همه چیز رو می ریزیم ببیرون که خوب بازی کنیم
  • قربانی: فوتبال بازی مربیاست. تو چند سال اخیر تاثیر مربیها بیشتر شده و این خوبه . باید ببینیم برانکو و شفر چه طور روی بازیکنانشون کار کردن. خود بازیکنان هم جو رویشان تاثیر می گذارن اما اگه غلیه کند درست می شود. اگر بازیکنان یاد بگیرند تمرکز کنند درست بازی می کنند.
  • برهانی : اگر بدن آماده باشد و یک حس خوب برای بازی داشته باشی استرس کمتر می شود. هرموقع همه چیز خوب بوده من هم خوب بوده
  • دربی باز ترین
  • برهانی : مجیدی
  • قربانی : هاشمی نسب
  • خلیلی : هاشمی نسب
  • عالیشاه :‌هاشمی نسب
  •  خیابانی همچنان برای حرف زدن در مورد اسپانسر مشکل دارد می گوید ستاره ۳ و بعد یک سری جمله دیگر می گوید که یادش بیاید چه چیزی بگوید.

-دربی بعد از چندین مسابقه که در قسمت استقلالی ها خالی بود با تماشاگران کامل دنبال خواهد شد . روی سکوها هم تماشاگران نشسته اند و می شود مدعی شد که این بازی ۸۰ هزار بیننده از نزدیک بازی را نگاه می کنند بدون صندلی خالی.

  • جواد خیابانی در مورد کیفیت مربیان ایرانی از مربیان ایرانی می پرسد و خب برهانی می گوید خیلی فرقی ندارند فقط مربیان خارجی سعی می کنند خودشان را به روز نگه دارند!خب تصور کنید برهانی ، قربانی و خلیلی همین الان مربیان ایرانی هستند . نتیجه جوایشان هم مشخص بود.
  • آنالیزهای قبل از بازی با نریشن بسیار بد نمایش داده می شود. حالا چه کسی این ها را نوشته خدا می داند اما آن کسی که می خواند هم انرژی ندارد
  • خب بازیکنان هم به زمین امده اند و تصویر همچنان آنالیز نشان می دهد.

 

– نبرد سکه ها را مهدی رحمتی می برد و زمین را انتخاب می کند. خیابانی هم در استادیو در جریان داستان نیست و می گوید عضو کانال شوید

– استقلال از چپ به راست می زند تا در نیمه دوم مهدی رحمتی کنار هواداران تیفوسی خود باشد.

– به این ترتیب نیمه اول پرسپولیس صاحب توپ خواهد بود

دقیقه ۱ – عجله دو تیم بالاست و توپ بسیار زیاد لو می رود

دقیقه ۲ پرس هر دوتیم سنگین است و همین به لو رفتن توپ ها کمک می کند

دقیقه ۳ استقلال بازی را آرام می کند. و خوب کنترل توپ را در زمین خودی در اختیار می گیرند

دقیقه ۴ احمدزاده چپ ایستاده و رسن راست این شاید سورپرایز برانکوست در حالی که امیری مهاجم است

دقیقه ۴ تیام کنترل توپ بسیار خوبی دارد و همین سبب می شود توپ در اختیار آبیها بیشتر باشد.

دقیقه ۵ اوت کنار نقطه کرنر برای استقلال

دقیقه ۶ استقلال همچنان از سمت راست قدرتمند است

دقیقه ۷ پرسپولیس از بالا اشتباه پرس می کند. آبیها از راست می آیند و شحاعیان موقعیت بسیار خوبی را به راحتی به بیرانوند می سپارد.

استقلال در دقایق گذشته بازی بهتربازی کرده است.

دقیقه ۹ تیام و جلال حسینی روبه رو می شوند که حسینی این دوئل را پیروز می شود

پرسپولیس هنوز بازی نکرده

استقلال  در پرس و بازیسازی بهتر بوده اما پرسپولیس علی رغم رسن که از میانه میدان اضافه شده نیم تواند توپ را به غیر از با ضربات مستقیم به دروازه استقلال نزدیک کند.

اولین حرکت رسن و امیری و اولین و مهمترین خطای بازی از گوشه محوطه جریمه برای پرسپولیس

پرسپولیس موقعیت خوبی را از دست می دهد و توپ حتی به رحمتی هم نمی رسد.

دقیقه ۱۳ رسن قلب ناهماهنگ پرسپولیس است خوب پابه توپ می شود اما بد پاس می دهد.

دقیقه ۱۵ زرنگی تیام و کرنری که از خلیل زاده می گیرد اولین کرنر بازی برای استقلال

دقیقه ۱۶ پرسپولیس اصرار دارد توپ را از روی آسمان به پشت هیجده قدم استقلال برساند اما شیوه آبی ها برعکس است.

دقیقه ۱۷ استقلال روی زمین بسیار خوب بازی می کند . شجاع خلیل زاده هم چندین بار در مقابل استقلال اشتباه کرده است.

دقیقه ۲۰ رحمتی هم انگار مچ پایش در می کند.

دققه ۲۱ : پرسپولیس بد بازی می کند. واقعا بد بازی می کند. پر اشتباه و متزلزل هم در پرس هم در حمل توپ . قرمزها فقط در نبردهای هجومی هوایی خوب هستند.

دقیقه ۲۲: پرسپولیس اولین توپ را به سمت دروازه استقلال می برد و تحویل می دهد رحمتی هم شل می زند.

دقیقه ۲۴ موقعیتی بسیار عاااااالی برای استقلال. اسماعیلی توپ را ارسال کرد توی محوطه و شحاعیان که بازیکن یارگیرنداشت توپ به شانه اش می گیرد و با خوش شانسی پرسپولیس به اوت می رود. 

هواداران پرسپولیس نوروزی را یاد می کنند.

دقیقه ۲۵ اولین موقعیت پرسپولیس خراب می شود.

دقیقه . موقعیت دوم استقلال هم عالی بود پاس تودر عاااااالی برای تیام که او می زند و بیرانوند به خوبی می گیرد. 

دقیقه ۲۷ شحاع خلیل زاده بدترین بازیکن پرسپولیس است و استقلال از سمت او فشار بسیار زیادی می آورد و موفق هم بوده است.

دقیقه ۲۸ در مقابل هر موقعیت ۷۰ یا ۸۰ درصدی استقلال ، پرسپولیس هم یک موقعیت ۲۰ ،۳۰ درصدی داشته .

توپ و زمین در اختیار استقلال است. انها از سمت تخصصی شان راست بسیار خوب فشار می آورند.

دقیقه ۳۰ نفوذ بعدی استقلال از راست این بار برای اولین بار با دفاع خوب خلیل زاده مواجه می شود.

دقیقه ۳۳  :کرنر سوم بازی باز هم برای استقلال

استقلال هر کاری دلش خواسته کرده ولی پرسپولیس فقط در پرس در زمین خودی و دفاع خوب بوده و در حمله بسیار بده بوده است.

دقیقه ۳۶ اولین کرنر بازی برای پرسپولیس

دقیقه ۳۸ چند دقیقه ای است که نفوذهای استقلال از سمت راست جواب نمی دهد شاید در دقایق آینده بتوان منتظر حملات آنها بود.

دقیقه ۴۰ بازی آرام شده.

دقیقه ۴۵ گلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل برای استقلال 

اشتباهات پشت سر هم پرسپولیسی ها این بار احمدزاده توپ را به شجاعیان داد و و سانتر او برای تیام بعد از یک رفت و برگشت توپ را جلوی پای غفوری انداخت که توپ را با کوبیدن به دو تیر دروازه وارد گل کرد.

 

دقیقه ۴۶ اوه اوه اوه خلیلزاده توپ را از مقابل دروازه استقلال و از داخل شش قدم به بیرون می زند. این بهترین موقعیت پرسپولیس در جریان بازی بود

 

پایان نیمه اول استقلال ۱ – ۰ پرسپولیس

 

آبی ها در نیمه اول مسابقه نمایش بسیار بهتری داشتند و می توانستند تا قبل از گل مسابقه به گل برسند. آنها از سمت راست موقعیت های خوبی را درست کردند که موفق نبودند اما گل بازی را از سمت چپ زدند اشتباه بازیکنان پرسپولیس در کنترل توپ تاثیر به سزایی در گل خورده شان داشت. آبی ها هرچند مسلط بازی بودند اما در دقایقی گل زدند که عقب کشیده بودند.

آغاز نیمه دوم 

برای پرسپولیسی هایی که امیدوارانه به بازی نگاه می کنند باید گفت که پرسپولیس برانکوتا به حال کامبک نداشته ونشده که گل بخورد و برنده بازی باشد. شاید پس از سه سال این اولین بار باشد شاید هم ..

دقیقه ۴۶ : پرسپولیس باز هم روی توپ های بلند اصراردارد.

دقیقه ۴۷ : خط در موقعیتی خوب برای پرسپولیس که نتیجه ای ندارد

دقیقه ۴۸ پرسپولیس بهتر بازی می کند اما پرس استقلال اینقدر خوب هست که قرمزها فقط هوایی بازی کنند

دقیقه ۵۰ : خطا در موقعیتی خوب برای استقلال

دقیقه ۵۱ اولین شوت به چهارچوب استقلال توسط علیپور که رحمتی دوضرب می گیرد.

کارت زرد دوم بازی را وریا غفوری می گیرد بعد از تیام حالا او دومین زرد بازی است.

کارت زرد سوم بازی برای فرشید اسماعیلی که با آرنج به صورت بازیکن پرسپولیس می زند.

دقیقه ۵۵:پرسپولیس بهتر بازی می کند و به کرنر می رسد.

دقیقه ۵۶ : قرمزها به شدت اعتراض می کنند در کرنر ولی داور به خطایی اعتقاد ندارد البته معلوم نیست اعتراض قرمزها هم به چیست یعنی دوربین ها چیزی را نشان نداد

دقیقه ۵۸ : منشا در حال ورود به زمین است. اما کدام موقعیت را باید گل کند. پرسپولیس در میانه میدان مشکل دارد و تعوبض در خط حمله خواهد داشت. البته که برانکو سرمربی است.

استقلال عقب نشسته و این باید برای پرسپولیس ترسناک باشد که تیم مسلط نیمه اول تااینجای کارانرژی اش را سیو کرده است.

منشا به زمین می آید.

۶۲ پرسپولیس صاحب توپ و زمین شده اما نمی تواند موقعیت بسازد استقلال در برابرش فعلا منفعل است.

۶۳ پرسپولیس رو پا شده و فشار می اورد حالا باید پرسید که چرا از اول این طور بازی نمی کرده. اما این دقایق حتما باافت انرژی قرمزها رو به رو است و اگر نزنند گل می خورند

شفر برای فرار از فشار قربانی را به زمین فرا می خواند و پرسپولیس هم تعویض محرمی را در نظر دارد

۶۶:اولین ضدحمله استقلال خطرناک است اما خود استقلالی ها باور ندارند.

اسماعیلی بیرون می آید و قربانی تو میرود . شفر باز هم گل می خواهد

۶۸ : محرمی به جای کامیابی نیا وارد زمین می شود. ماهینی وسط می رود و حالا پرسپولیس از راست فشار خواهد آورد.

۷۰ نوراللهی هم به زمین خواهد آمد

استقلال روی ضدحمله برنامه خواهد داشت و وسط زمین را کاملا از دست داده . حالا باید منتظر بود یا پرسپولیس در تصاحب توپ در میانه میدان به گل می رسد و یا گل بازی را در ضدحمله استقلال خواهد زد.

۷۱ شفر از کناره زمین به جباروف و نور افکن اشاره می کند که مستقیما توپ ها را ارسال کنند بازی مستقیم برای ضدحمله

۷۳ کرنر برای پرسپولیس در که در ضدحمله قرمزها خوش شانس هستند

۷۵ نوراللهی به جای ربیع خواه یک تعویض بسیار خطرناک برای پرسپولیس حالا ضدحمله زدن به این تیم ساده تر شده و البته تسلط در میانه میدان شان بالاتر می رود. پرسپولیس حالا ریسکی بازی می کند برابر استقلالی که دو مهاجم دارد

چهارمین کارت زرد بازی را جباروف می گیرد.

۷۸ نورافکن روی زمین خوابیده است.

۷۹ پرسپولیس تسلط برنیمه دوم داشته اما موقعیت خوبی از این تسلط ایجادنکرده است

۸۱ : پرسپولیس برنامه حمله ازراست دارد  و گه گاه این کار را خوب انجام میدهد اما هافبک های پرسپولیس موقعیت درست نمی کنند

۸۲: تیام روی زمین خوابیده و به نظر می رسد که عمدی برای تلف کردن وقت داشته باشد. هرچند ابرویش شکاقته و خونریزی دارد.

مهاجم استقلال روی زمین خوابیده اما برانکارد به زمین نمی آید. اینفانتینو هم ورزشگاه آزادی را ترک می کند.

تیام پس از سه دقیقه از زمین خارج می شود پرسپولیسی ها تو توپ را نصفه و نیمه تحویل می دهند.

۸۶:تعویض استقلال سهرابیان به جای  وارد زمین خواهد شد

۸۸ : کرنر برای پرسپولیس

حالا شحاعیان روی زمین خوابیده

۵دقیقه وقت اضافه برای بازی پرسپولیس حمله می کند

سهرابیان جای جباروف به زمین می رود

۹۲: رحمتی باید بازی را شروع کند.

۹۴ شجاعیان بیرون می رود و انصاری به میدان می رود

۹۵ بهترین موقعیت پرسپولیس را جلال حسینی به بیرون می زند.

 

نیمه دوم بازی پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود اما موقعیتی را ایجادنکرد . آنها در این نیمه بسیار مسلط بودند و این شانس را داشتند که به گل برسند اما در نهایت نتوانستند به گل برسند و دربی را با شکست به پایان رساندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.